کتاب “هویت غربی، ماهیت و مولفه‌ها” شایسته تقدیر شد

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مراسم اختتامیه دومین دوره کتاب سال اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور با عنوان “نشان دهخدا”در حوزه علوم انسانی با حضور سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم و برخی اساتید حوزه و دانشگاه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت ۱۴:۰۰ روز ۲۵ آبان ماه سال جاری در سالن ابن خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، از نویسندگان یازده اثر برتر حوزه علوم انسانی که در سال ۹۴ برای اولین بار به زیور چاپ آراسته شده‌اند، تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم، “هویت غربی ماهیت و مولفه‌ها” اثر مشترک دکتر سیدرضا موسوی و دکتر احمد صادقی که در گروه غرب‌شناسی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه سامان یافته است، به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی و جایزه “نشان دهخدا” را ازآن خود کرد.

کتاب “هویت غربی ماهیت و مولفه‌ها”در بردارنده مجموعه مقالاتی است که از دغدغه غرب‌شناسی برآمده است. تنوع مطالب، موضوعات و حتی رویکردها در چنین عرصه‌ای، ضروری بوده و نفس این کوشش ناظر به فهم جوهره و حقیقت پدیده‌ای به نام غرب است و حائز اهمیت می‌باشد. این مجموعه، حول موضوع غرب در دو جلد سامان یافته است. جلد اول اختصاص به نقد مبانی و سایر وجوه نظری هویت فرهنگ غرب دارد. در جلد دوم به موضوعاتی همچون غرب و روابط بین الملل، غرب و علوم انسانی، غرب و دولت و غرب و آینده پرداخته شده است.

دومین دوره کتاب سال اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور با عنوان “نشان دهخدا”روز سه‌شنبه مورخ  ۲۵ آبان ماه سال جاری  با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به کار خود پایان داد.