رویای نیمه‌شب در مرکز تبادل کتاب اجرا خواهد شد

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دومین نشست از سلسله نشست‌های کتابنوش، با هدف نقد و بازنمایی کتاب “رویای نیمه‌شب”، روز دوشنبه ۳ آبان ماه سال جاری، از ساعت ۱۵:۰۰ در مرکز تبادل کتاب برگزار می‌گردد.

کتابنوش عنوان مجموعه نشست‌های نقد، رونمایی و بازنمایی کتاب است که با همکاری کانون اندیشه جوان وابسته به پژوهشگاه و مرکز تبادل کتاب هر دو هفته یکبار در این مرکز برگزار می‌شود.

دومین نشست از این سلسله نشست‌ها به نقد و بازنمایی کتاب “رویای نیمه‌شب” نوشته مظفر سالاری با سخنرانی حجت‌الاسلام ‌و السلمین زائری،مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی و مهدی کاموس، مدیرکل دفتر مطالعات سازمان تبلیغات اسلامی، برگزار می‌گردد.

کتاب “رویای نیمه‌شب “، داستانی است عاشقانه با زمینهمذهبی، که حکایت از دلدادگی جوانی پاک‌سیرت از اهل سنت به دختری شیعه مذهب دارد که در راه وصال با موانع و اتفاقاتی تلخ و شیرین مواجه است. به گفته بسیاری از منتقدان جذابیت قلم نویسنده در این کتاب به اندازهای است که مخاطب را کاملا درگیر کرده و تا انتهای داستان همراه میسازد. 

از ویژگی‌های خوب این رمان، مایه‌ی اصلی آن بوده که واقعی است که شرح آن در صفحه ۱۹۲جلد دوم کتاب شریف “عبقری الحسان”نقل گردیده است. نویسنده با پردازش آن واقعه، اثری فوق العاده را خلق نموده است. همین امر موجب شده است تا خواننده با اطمینان قلبی و اعتماد به منبع داستان را بخواند.

“رویای نیمه شب”، ترسیم شیوه معاشرت و همزیستی مسالمت آمیز مردمی است که معتقد به دو مکتب متفاوت بوده‌اند، اما در زیر چتر مشترکات اعتقادی خود چون خدا، قبله، کتاب و پیامبر با صمیمیت و دوستی بایکدیگر به مراوده می‌پردازند.

مظفر سالاری، نویسنده این رمان که خود روحانی است در خصوص این کتاب می‌گوید: “من در رویای نیمه شب به کودکان و نوجوانان فکر می‌کنم. شاید بتوان گفت که این رمان، رمان خانواده است. من برای نگارش این رمان متوسل به حضرت ولی عصر(عج) شدم و از آن حضرت استمداد خواستم.”

دومین نشست کتابنوش (نقد، رونمایی و بازنمایی کتاب) با هدف رواج فرهنگ کتابخوانی در بین مخاطبان، همچنین بازخوانی و برجسته‌سازی کتب مهم و تاثیرگذار، روز دوشنبه ۳ آبان ماه از ساعت ۱۵:۰۰ در مرکز تبادل کتاب، به نشانی: چهار راه ولی عصر، خیابان برادران مظفر برگزار خواهد گردید.