بنیاد تفکر سلفی به چاپ رسید

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “بنیاد تفکر سلفی”چهل و یکمین کتاب گروه کلام و دین‌پژوهی پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه، با هدف شناساندن این بنیاد فکری به مخاطبان به زیور طبع آراسته شد.

سلفیه پدیده‌ای نوخاسته است که انحصارطلبانه مدعی مسلمانی است و تنها خود را مفسر راستین اسلام می‌شمارد و باور دیگر مسلمانان را مساوی با شرک و کفر می‌داند. سلفی‌گری گرچه ریشه در جهت‌گیری اصحاب حدیث و دعوتابن‌حنبل دارد؛ اما ابن تیمیه را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ این مکتب و شکل‌گیری آن قلمداد کرد و پس از او، ترویج و تحکیم این جریان را محمدبن عبدالوهاب عهده‌دار گردید و سلفیان معاصر نیز به بسط و تبلیغ این مکتب پرداختند. این کتاب می‌کوشد، ضمن بررسی ادوار مکتب سلفی، به بررسی و نقد نظام معرفتی، نظام اعتقادی و اصول رفتاری سلفی‌گری پرداخته، ترسیمی نو درباره آینده مکتب سلفی و بیان راهکارهای مواجهه با جریانی را ارائه دهد که کانون بسیاری از فتنه‌ها و اختلافات در جهان اسلام قلمداد می‌شود.

“بنیاد تفکر سلفی” به قلم حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر پورامینی در شش فصل به شرح زیر سامان یافته است:

فصل اول:کلیات

فصل دوم:جریان‌شناسی مکتب سلفی

فصل سوم: نظام معرفتی مکتب سلفی

فصل چهارم:نظام اعتقادی مکتب سلفی

فصل پنجم:اصول رفتاری مکتب سلفی

فصل ششم:آینده مکتب سلفی

کتاب “بنیاد تفکر سلفی”به قلم حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر پورامینی، با قیمت ۳۵،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به‌ وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیمراجعه نمایند.