شادابی خانواده منتشر شد

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “شادابی خانواده”به همت گروه سنت‌های حوزوی و آداب طلبگی مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه منتشر شد.

خسیس‌ترین مردم کسی است که روی خوش و لبخند را از دیگران دریغ کند. از آن خسیس‌تر کسی است که این شادابی و نشاط را از عزیزترین کسان خود، از خانواده و همسر و فرزندان خود دریغ کند. این کتاب تلنگری است بر رفتار ما تا در وهله نخست، شادی و نشاط را برای خود به ارمغان آوریم، سپس آن را به دیگران هدیه دهیم. به این منظور راهکارهایی ساده و عملی ارائه شده است.

عناوین مجموعه مهارت‌های طلبگی در یک طبقه‌بندی به مسایل فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده است و در طبقه‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می‏شود. “شادابی خانواده”دفتری از فصل خانوادگی این مجموعه است.

این کتاب شامل دو فصل به شرح زیر می باشد.

فصل اول: عوامل شادابی خانواده

فصل دوم: موانع شادابی خانواده

قانع در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می‌نویسد:

شادی و نشاط یکی از ضرورت‌های مهم نخستین تغییر و تحول جامعه انسانی است؛ چرا که شادابی سبب سلامتی روح و جسم انسان و پویایی عقل و ذهن می‌شود و این پویش عقل و خرد زمینه‌های پیدایش رشد و بالندگی انسان را فراهم می‌سازد. افراد یک خانواده شاداب، افرادی پر انرژی و با ذهن پویا و زبان گویا و استعدادهای شکوفا هستند و بی تردید در چنین محیطی، آرامش و آسایش ماندگار است.

 

پانزدهمین جلد از مجموعه مهارتهای طلبگی با عنوان” شادابی خانواده”،به قلم سید مهدی قانع، با قیمت ۷۰۰۰  تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به نشانی  www.poiict.irمراجعه نمایند.