برگزیدگان سومین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی تجلیل شدند

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی و مراسم اهدای سومین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی روز پنجشنبه مورخ ۴ آبان‌ماه جاری با حضور و سخنرانی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد در شهر مقدس قم برگزار شد.

در مراسم اهدای سومین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه عضو هیات امنای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در رشته فلسفه علوم انسانیِ اسلامی به دلیل ترویج گفتمان علوم انسانیِ اسلامی، و تألیف آثار علمی مفید و ممتاز در زمینه فلسفه علوم انسانیِ اسلامی شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا، در رشته فلسفه علوم اجتماعی برگزیده و مورد قدردانی قرار گرفت.

پارسانیا به دلیل خدمات ارزشمند در عرصه‌های آموزشی، و تألیف آثار متعدد و برجسته خصوصا در عرصه فلسفه علم دینی به طور خاص توفیقاتی حاصل کرده است.

دکتر حسن سبحانی استاد دانشگاه تهران در رشته اقتصاد اسلامی به دلیل تقویت و بسط گفتمان اقتصاد اسلامی در ایران، و ارائه نقدهای قوی نسبت به نظام اقتصاد لیبرال، و همچنین پایه گذاری رشته اقتصاد اسلامی و پرورش شاگردان فراوان و کمک به پیشرفت رشته اقتصاد اسلامی در این عرصه تقدیر شد.

طه عبدالرحمن از کشور مراکش نیز به دلیل ارایه دیدگاه‌های ممتاز و تحول آفرین در عرصه معناشناختی و فلسفه زبان، و برقراری ارتباط بین این حوزه و اندیشه سیاسی اسلام، که به تثبیت تفکر علوم انسانیِ اسلامی در جهان اسلام منجر شده است، مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفت.