الگوی تربیتی مسجد محور، تجربه موفق و پربرکت گام اول انقلاب

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام دکتر محمد ملک‌زاده عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که در آستانه دهه مبارک فجر باید بازنگاهی به فرازها و محورهای بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم، اظهار داشت: به منظور لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مبنی بر تحقق تمدن نوین اسلامی، ما نیازمند برنامه ریزی هدفمند و نیز تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر در ابعاد و عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ، سیاسی و … هستیم، ضمن آن که در بین، رهبر معظم انقلاب بر روی نسل جوان مؤمن و انقلابی حساب ویژه ای باز کرده اند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم افزود: اگر ما در این راستا از تجربه های گرانسنگ و موفق و پربرکت گام نخست انقلاب به ویژه در رابطه با الگوی انقلابی مسجدمحور در فرآیند تربیت نسلی استفاده کنیم، قطعاً تحولات خوبی را رقم خواهیم زد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی الگویی موفق و ماندگار از تربیت نسل انقلابی است که در مکتب امام خمینی (ره) شکل گرفته و در دوران زعامت مقام معظم رهبری، هر چه بیشتر و بهتر رشد یافته و به کمال معنوی دست یافته بود.

وی خاطرنشان کرد: این الگوی ارزشمند امروز فراروی ماست و به همین خاطر است که رهبر معظم انقلاب از عنوان دقیق و بامسمای “مکتب حاج قاسم” و لزوم تبیین و ترویج شاخصه های آن سخن گفتند.

حجت الاسلام ملک زاده همچنین گفت: از جمله اهداف انقلاب اسلامی ایران، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی بوده است و این مهم البته در سایه روحیه انقلابی، ایمان دینی و مجاهدت مستمر محقق خواهد شد.

وی در خاتمه بیان داشت: نباید از باد ببریم که هدف ما در نهایت این است که زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشیم تا بدین وسیله و به خواست و مشیت الهی، عدل و داد در سراسر جهان فراگیر شده و ظلم و فساد برچیده شود؛ از این رو متوجه می شویم که هدف غایی انقلاب اسلامی نه فقط مربوط به مردم ایران بلکه متوجه همه دنیاست و لذا در این مکتب ، یاری مظلومان و مستضعفان اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد.