کتاب” پاسخ به شبهه و پرسش”

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پنجمین جلد از مجموعه مهارتهای طلبگی با عنوان” پاسخ به شبهه و پرسش” ،به قلم حسین سوزنچی محقق گروه سنت های حوزوی و آداب طلبگی مرکز پژوهش های جوان وابسته به پژوهشگاه به زیور چاپ نشست.

مجموعه مهارت های طلبگی درصدد است تا در ساحت های فردی، خانوادگی، اجتماعی، علمی، اخلاقی و تبلیغی مهارتهایی را متناسب با اقتضائات رفتاری و معرفتی طلاب جوان ارائه کند تا آنان را در نقش آفرینی مؤثر و مفید در راه رسالت خود یاری نماید.

چنانچه می خواهید به شبهه یا سوال کسی پاسخ دهید، قبل از آن باید اموری را مدنظر داشته باشید و آمادگی های لازم برای پاسخگویی به سوالات و شبهات را تا حد امکان کسب کنید تا پاسخ مناسب، جامع و مؤثری ارائه کنید. از این رو فراگیری روش، تکنیک ها و اصول پاسخگویی به پرسش و شبهه ضروری به نظر می رسد؛‌ به ویژه آنکه گاه یک پاسخ ناصواب، زمینه دور شدن مردم از قرآن و عترت را فراهم می سازد. “پاسخ به شبهه و پرسش” عنوان کتابی است که تکنیک ها و اصول پاسخگویی به شبهات را بررسی می کند و دفتری از فصل تبلیغی مجموعه مهارت طلبگی به شمارمی آید.

این کتاب شامل دو فصل به شرح زیر است.

فصل اول: برای پاسخ به شبهه چگونه آماده شویم؟

فصل دوم: هنگام پاسخ به شبهات و سوالات چه اموری را رعایت کنیم؟

سوزنچی در بخشی از مقدمه کتاب خود با تأکید بر نقش طلبه در پاسخ به شبهات افراد عام، چنین می نویسد:

دین اسلام برنامه ای برای همه ابعاد زندگی انسان است و کسی که در جایگاه تبلیغ این دین قرار می گیرد، باید خود را برای تبیین و دفاع از این برنامه در جهات گوناگون آماده کند. حضور دین در عرصه های گوناگون زندگی؛ سوالات و شبهات فراوانی را در ذهن افراد ایجاد می کند و مردم چون طلبه و روحانی را نماینده رسمی نهاد دین در جامعه قلمداد می کنند، نه تنها برای دریافت پاسخ احکام شرعی خود، بلکه برای رسیدن به پاسخ سوالات معارفی و اشکالات و شبهات دینی خویش نیز به او مراجعه می کنند.

 

گفتنی است پنجمین جلد از مجموعه یازده جلدی مهارتهای طلبگی با عنوان” پاسخ به شبهه و پرسش ” اثر حسین سوزنچی، با قیمت ۶۰۰۰ تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه این کتاب میتوانند به نشانی www.poiict.irمراجعه کنند.