کتاب “محی الدین الهی قمشه ای: حکیم معرفت و محبت”

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “محی الدین الهی قمشه ای: حکیم معرفت و محبت” به کوشش حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسن غفاری مدیر گروه فلسفه پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاهبه چاپ دوم خود رسید.

پژوهش حاضر، که به کوشش محقق ارجمند جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوالحسن غفاری سامان یافته است، مجموعه مقالاتی است که به مناسبت همایش (محی الدین الهی قمشه ای، حکیم معرفت و محبت) سامان یافته و به تازگی به چاپ دوم خود رسیده است.

در این کتاب علاوه بر معرفی حکیم الهی قمشه‌ای که به خودی‌خود کاری ارزشمند و تکریم علم و معرفت است، فرصتی فراهم شده است تا علاوه بر آشنایی با نقش مهم او در تربیت شاگردان نام‌آور، تأثیر او در رشد و توسعه حکمت  و عرفان و دیگر شاخه‌های علوم اسلامی بررسی شود.

گفتنی است در این کتاب سعی شده تا ضمن آشنایی با دیگر اندیشه‌های حکیم الهی قمشه‌ای، دست‌مایه بیشتر مقالات در راستای مسئله محبت و عشق قرار گیرد، بلکه بتوان با ترسیم درست و عالمانه مسئله عشق، ذهنیت‌های نادرست و منفی در تفسیر عشق را اصلاح و از این رهگذر خدمت مناسبی به جامعه علمی و فرهنگ‌سازی شایانی در جامعه در این باره صورت گیرد.

 این کتاب شامل سه بخش به شرح زیر است:

 بخش اول: پیام و سخنرانی‌های همایش ـ

 بخش دوم: اندیشه‌های فلسفی عرفانی ـ

بخش سوم: بررسی عشق و محبت –

لازم به ذکر است که چاپ دوم کتاب “محی الدین الهی قمشه ای: حکیم معرفت و محبت”به کوشش حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن غفاری با قیمت ۵۰۰۰۰ تومان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به نشانی www.poiict.orgمراجعه کنند.