کتاب فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، با حضور آیت الله حسینی بوشهری رییس حوزه‌های علمیه سراسر کشور و آیت الله علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و آیت الله غلامرضا فیاضی و جمعی از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه از کتاب فلسفه سیاسی ایت الله خامنه ای اثر حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا رونمایی شد.

در ابتدای این آیین که با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله رشاد، آقای دکتر صدرا و حجج اسلام و المسلمین میراحمدی و مهاجرنیا همراه بود، حجت الاسلام و المسلمین ایزدهی مدیر گروه سیاست پژوهشگاه و دبیر جلسه ضمن خوشامدگویی به حضار طی سخنانی به ارائه گزارشی اجمالی عملکرد فعالیت های گروه سیاست پژوهشگاه پرداخت.

وی با اشاره به همکاری اکثر صاحبنظران و چهره های شاخص حوزه علوم سیاسی با گروه سیاست پژوهشگاه طی سالیان فعالیت این گروه، کتاب فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای را یکی از برجسته ترین آثار این گروه دانسته و افزود: این کتاب طی مدت طولانی و چند مرحله ارزیابی و اطلاح به سامان رسیده است.

همچنین در ادامه نخستین سخنران مراسم حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی دبیر انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه طی سخنانی به تشریح فعالیت های انجمن پرداخت و رویکرد امروزه انجمن را پرداختن به سمائل روز جامعه دانست.

وی همکاری انجمن با پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و گروه سیاست این نهاد را نمونه ای موفق از همکاری با مراکز علمی دانست.

دکتر صدرا دیگر سخنران این مراسم نیز ضمن بیان ویژگی تحول بنیادین امام خمینی(ره) این تحول را دارای دو ویژگی توأمان دانست و گفت: دو حرکت در این تحول مشاهده می شود اول تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی و سپس تثبیت این نظام.

وی نقش و کارکرد ویژه مقام معظم رهبری در این حرکت را در دو محور یک، توسعه متعالی جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و دو، تمدن سازی اسلامی در عرصه بین المللی دانست.

وی کتاب فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای را مقدمه بررسی دیدگاه های مقام معظم رهبری دانسته و افزود: این کار نیاز به ادامه توسط دیگر صاحبنظران دارد تا پازل دیدگاه های ایشان تکمیل گردد.

وی در پایان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی را در تولید علوم اسلامی و پرداختن به مسائل روز جامعه پیشتاز دانست.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا صاحب اثر و عضو هیات علمی پژوهشگاه نیز طی سخنانی به تبیین فصول مختلف این اثر پرداخت.

سخنران دیگر این مراسم ایت الله حسینی بوشهری رییس حوزه های علمیه سراسر کشور بود.

ایشان ضمن تقدیر از پژوهشگاه به جهت ورود در مباحث روز کتاب ها و مجلات پژوهشگاه را ستودنی دانست و نوید بخش حوزه و جامعه خواند.

ایشان همچنین از صاحب اثر که با تلاش مجدانه به موضوع بسیار مهم فلسفه سیاسی مقام معظم رهبری پرداختند تشکر نمود.

ایشان در ادامه ضمن  تببین وجوهی از شخصیت آیت الله خامنه ای و بیان خاطراتی از ایشان معظم له را در عرصه های سیاست، ادب، فرهنگ، علم و فقاهت سرامد دانست.

بخش دیگری از سخنان ایشان به توصیف اثر ارزشمند فلسفه سیاسی ایت الله خامنه ای اختصاص یافت.

همچنین سخنران پایانی این آئین آیت الله علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز ضمن اشاره به شان و عظمت مقام معظم رهبری و همانند کردن ایشان با عظمت امام راحل، اثر فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای را حاصل یک دهه تلاش مجدانه محقق و گروه سیاست پژوهشگاه دانسته و این کار عظیم را تلاشی در جهت معرفی اندیشه سیاسی شخصیت ناشناخته رهبری دانست.

وی همچنین از حضور صاحبنظران در این آئین تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب ارزشمند فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای توسط آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله فیاضی، آیت الله علی اکبر رشاد و آقای دکتر علیرضا صدرا رونمایی به عمل آمد.

لازم به ذکر است آیین رونمایی از کتاب فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای اثر حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با حضور اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه چهارشنبه ۲۶ آذرماه جاری در تالار معرفت پژوهشگاه دفتر قم برگزار شد.