کتاب “فلسفه حقوق” به چاپ رسید

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “فلسفه حقوق”پنجاه و هفتمین کتاب گروه فقه و حقوق اسلامی پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه است که توسط آقای بهروز جندقی ترجمه شده است.

فلسفه حقوق، در فضای علمی فرهنگی جامعه، گفتمانی نوپاست که حدود و ثغور مسایل آن و نیز اهمیت آن در فرایند استنباط حقوقی، به تدریج در حال شکل‌گیری است. معماری اسلامـی ساختمان فلسفه حقوق، نیازمنـد نگرشـی بنیادین و انتقادی به ریشه‌ها و مبانی فکری این دانش در مکاتب کهن و نوین غربی است.

بـا ایـن هـدف به مطالعـه و بررسـی دایرهالمعـارف‌های معتبر انگلیسی‌زبان درباره فلسفـه و فلسفـه حقـوق پرداختیـم و با دقــت، مبنایـی‌تــریـن و روزآمــدتــریـن مقـــالات این دائـرهالمعـارف‌ها را گزینش کردیـم.

این کتاب، دو بخش تالیف و ترجمه دارد؛ بخش نخست، مقالات تالیفی درباره فلسفه حقوق و فلسفه حقوق کیفری است؛ بخش دوم، ترجمه مجموعه مقالات وزین فلسفه حقوق در دایرهالمعارف‌های فلسفی پل ادواردز، راتلیج و دایرهالمعارف فلسفه حقوق است که در محورهای متنوعی نگارش یافته‌اند.

 

کتاب “فلسفه حقوق” ترجمه بهروز جندقی، تالیف دکترمحمـود حکمت‌نیا، مرحومناصر قربان‌نیا، حجت الاسلام و المسلمینغلامرضا پیوندی،با قیمت ۴۲،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیعرضه گردیده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به وبگاه سازمان انتشاراتپژوهشگاه مراجعه نمایند.