کتاب «سروش، دین و نواندیشی»

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب «سروش، دین و نواندیشی» به قلم عبدالحسین خسروپناه و حسن پناهی آزاد، به همت کانون اندیشه جوان و نشر معارف و توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

این کتاب به نقد و ارزیابی دیدگاه های دکتر عبدالکریم سروش می پردازد و با طرح پنج محور از مباحث مختلف مورد بحث توسط سروش، می‌کوشد با توجه به ضرورت‌های یاد شده و با استفاده از منابع و آثار مرتبط، برخی از مهم‌ترین آرا و ایده‌های آقای سروش را متناسب با سطح علمی وجوان و به صورت گزیده و روان، طرح، بررسی و ارزیابی کند. در هر بخش، ابتدا دیدگاه آقای سروش براساس آثار و عبارات خود وی نقل و سپس بررسی و آسیب‌شناسی می‌شود. گفتنی است چندی از مباحث، به طور ذاتی دارای دشواری هستند و دستیابی به نتایج آن، نیازمند آگاهی اولیه از برخی مقدمات و زمینه‌هاست.

فصل‌های کتاب «سروش، دین و نواندیشی» عبارتند از؛ فصل اول: قبض و بسط تئوریک شریعت ـ فصل دوم: انتظار بشر از دین و قلمرو دین ـ فصل سوم: نبوت و بسط تجربه نبوی ـ فصل چهارم: جامعه دینی ـ فصل پنجم: اندیشه سیاسی و حکومت دینی.

این کتاب به قلم عبدالحسین خسروپناه و حسن پناهی آزاد در ۱۲۳ صفحه و قیمت ۷۰۰۰ تومان منتشر شده است.

علاقمندان برای تهیه این کتاب می توانند به سایت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی http://poiict.org/news/626 مراجعه کنند