کتاب “ره یافتگان” مجموعه داستانک مشاهیر تازه مسلمان

 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “ره یافتگان” (مجموعه داستانک مشاهیر تازه مسلمان) به همت گروه ادب و هنرمرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه و به قلم آقای میر شمس الدین فلاح هاشمی منتشر شد.

این پژوهش، نتیجه تلاش علمی محقق ارجمند جناب آقای میر شمس الدین فلاح هاشمی است که در گروه ادب و هنر مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سامان یافته و به تازگی راهی بازار شده است.

این تحقیق شامل بیست و دو داستانک هرچند کوتاه از زندگانی پر فراز و نشیب بزرگانی چون؛  دکتر محمد لگن هاوزن، ادواردو آنیلی، احمد حنیف، دکتر گری میلر، دکترخولیو سزار مارتینز، دکتر والریا پوروخوا، دکتر محمد  والدمن، دیانا ترون ‌گوسو،  پروفسور روژه گارودی دانیل استریچ، خانم سونگ اون هی، مارتا روچا، مریم فاضلی( ورونیکا )،‌فیلیپ سندروس، مهناز رئوفی، جفری لانگ، شان استون،‌ سارا بوکر، امینه اسلمی، کت استیونس، ماشا آلالیکینا و کونیکو یامامورا است که اکنون سالهاست به امر تبلیغ اسلام مشغول اند. داستان ها بعضا برداشت هایی از زندگانی فرهیختگان و مشاهیر جهان است که هر کدامشان قابل تأمل و اعتناست و همچنین  منابع  مکتوب و تصویری مورد استفاده در مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی موجود است.

نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می نویسد:

دین مبین اسلام، همواره برای تشنه کامان خود چشمه ساری زلال بوده است که عطش روح کمال جوی آنان را سیراب  کرده و هر انسان آزاده ای را که نور روشنی در او تابیدن بگیرد به سوی خود جذب می کند و به نیازهای ذاتی و فطری او به روشنی پاسخ می گوید.

در این کتاب باری مجالی یافته ام تا به گوشه ای از زندگی و اندیشه فرهیختگان و اندیشمندانی که به دین اسلام  مشرف گشته اند و در جهان اشتهار دارند بپردازم و در قالبی داستان گون آن را به تصویر کشم.

امید آنکه این دفتر مورد عنایت حضرت باری تعالی و حضرت بقیه الله الاعظم (عج) قرار گیرد.  

 

گفتنی است کتاب ” ره یافتگان”(مجموعه داستانک مشاهیر تازه مسلمان) اثر میر شمس الدین فلاح هاشمی با قیمت ۹۰۰۰ تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به نشانی www.poiict.irمراجعه کنند .