کتاب راه بی پایان” نگاره هایی درباره علامه طبرسی”

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، اولین جلد از مجموعه ده جلدی پیشگامان دانش و فضیلت با عنوانراه بی پایانکه” نگاره هایی درباره علامه طبرسی” است،به کوشش مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه و به قلم خانم فاطمه بختیاری منتشر شد.

این کتاب که به عنوان اولین کتاب از مجموعه ده جلدی (نگاره هایی درباره نخبگان دینی ) است در مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و توسط خانم فاطمه بختیاری، سامان یافته است.

کتاب مذکور در قالب داستانک و در مورد زندگی علامه طبرسی (ره) بوده که شامل چهل و نه بخش است.

نویسنده در اولین بخش از کتاب خود، درباره تولد علامه (ره)، می نویسد:

 حسن بن فضل چشم انتظار تولد فرزندش بود. به قرآن نگاه کرد. با اشتیاق از جا بلند شد و آن را از طاقچه برداشت. روی  رحل گذاشت و زیر لب گفت: خدایا! خودت کمک کن.

صدای زن ها را از اتاق دیگر شنید. در جنب و جوش بودند. حسن بن فضل چند آیه­ای خواند. دلش آرام گرفت. دست هایش را بالا گرفت: خدایا! فرزندم را در راه گسترش دینت قرار ده.

صدای گریه ی نوزاد در خانه پیچید. زن همسایه با خوشحالی از اتاق بیرون آمد: چشم شما روشن! پسرتان  به زیبایی ماه است. حسن بن فضل، سکه­ای از پر شالش بیرون آورد: دل شما روشن! قابل ندارد! زن، سکه را گوشه ی چارقد گُل دارش گره زد: حال مادر و بچه هر دو خوب است.

زن ها یکی­یکی از اتاق بیرون آمدند و تبریک گفتند. نور آفتاب، اتاق را روشن کرده بود. حسن بن فضل، کنار بستر همسرش نشست. نوزاد را که در پارچه­ای سفید پیچیده شده بود، بغل کرد . به صورت کوچک او نگاه کرد. سرش را نزدیک گوش راست نوزاد برد و اذان گفت. به آرامی نوزاد را روی دستش جا به جا کرد و اقامه را در گوش چپ نوزاد خواند. همسرش پرسید:‌ نامش را چه گذاشتی؟  ـ به یاد پدرم فضل می­گذارم.

گفتنی است اولین جلد از مجموعه ده جلدی پیشگامان دانش و فضیلت با عنوان راه بی پایان، نگاره هایی درباره علامه طبرسی”با قیمت ۸۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به نشانی www.poiict.orgمراجعه کنند .