کتاب حریم خصوصی در حقوق کیفری اسلام به چاپ رسید

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب کتاب حریم خصوصی در حقوق کیفری اسلام، شصت و یکمین کتاب گروه فقه و حقوق اسلامی پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه است که توسط آقای حسین آقابابایی به زیور چاپ آراسته شده است.

در این کتاب با مطالعه ادبیات مرتبط با حریم خصوصی، مفهوم‌شناسی کاملی از حریم خصوصی در دو حوزه حقوق اسلامی و حقوق غربی انجام شده و دلایل اهمیت توجه به حریم خصوصی در دوره معاصر توضیح داده شده است.

با توجه به این که عدم بحث مستقل از حریم خصوصی و خلوت در تالیفات و بحث‌های فقهی می‌تواند به عنوان ایرادی بر حقوق اسلامی مطرح شود، در این کتاب نویسنده تلاش کرده به این شبهه پاسخی تحلیلی بدهد که نوع گفتمان شریعت در خصوص حریم خصوصی متفاوت است و تفاوت رویکرد یا زبان، نباید به بی‌توجهی به اهمیت خلوت و حریم خصوصی تعبیر شود. به همین منظور راهبردهای حقوق کیفری اسلامی در حمایت از حریم خصوصی بررسی شده است. در عین حال با اشاره به چالش‌ها در این زمینه، افق جدید برای توسعه بحث درباره حریم خصوصی فراروی محققان گشوده شده است.

کتاب حریم خصوصی در حقوق کیفری اسلام از دو بخش به شرح زیر تشکیل شده است:

بخش اول: مفاهیم، دیدگاه‌ها و جلوه‌های حریم خصوصی

بخش دوم: راهبردهای حمایت از حریم خصوصی

کتاب ” کتاب حریم خصوصی در حقوق کیفری اسلام” اثر حسین آقابابایی، با قیمت ۲۸،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرضه گردیده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه مراجعه نمایند.