کتاب” جلسه درس”

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مجموعه مهارت های طلبگی عنوان مجموعه ای است که در تلاش است تجربه‌ های صحیح و مفید بزرگان علم و استوانه‌ های اخلاق و تربیت را، با استفاده از راهکار جدید و در قالب کتاب‌ های مهارتی، به نسل نو طلبه منتقل کند. دومین جلد از این مجموعه ارزشمند با عنوان ” جلسه درس” اثرآقای حسنعلی علی اکبریان، به تازگی منتشر شده است.

عناوین این مجموعه یازده جلدی در یک طبقه‌ بندی به فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده است و در طبقه ‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می ‏شود. جلسه درس دفتری از فصل علمی این مجموعه است.

نویسنده در این اثر می کوشد فعالیت های مربوط به یک جلسه درسی در دوره مقدمات و سطح را برای استفاده و بهره مندی طلبه از درس استاد بیان نماید.

این کتاب شامل سه فصل به شرح زیر است.

فصل اول: فعالیت قبل از جلسه درس(پیش مطالعه)

فصل دوم: فعالیت در جلسه درس

فصل سوم: فعالیت پس از درس

علی اکبریان در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می نویسد:

روش تحصیل دروس حوزوی، برآیند تجربه های هزار ساله بزرگانی است که علوم دینی را آموخته و آموزش داده اند. هر نسل محاسن آن را پاس داشته، در اصلاح نواقص آن کوشیده و بر ارتقای آن افزوده است. امروز نیز ما رسالت پاسداری از محاسن، تهذیب و ارتقای آن را برعهده داریم.

گفتنی است دومین جلد از مجموعه یازده جلدی مهارتهای طلبگی با عنوان” جلسه درس” اثر حسنعلی علی اکبریان، با قیمت ۵۰۰۰ تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه این کتاب میتوانند به نشانی www.poiict.irمراجعه کنند.