کتاب”مسائل اساسی علم سیاست”

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب”مسائل  اساسی علم سیاست”، نوشته محمد باقر حشمت زاده، به چاپ چهارم رسید.

این کتاب که در گروه نظام ها و مطالعات انقلاب اسلامی مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سامان یافته، به تازگی به چاپ چهارم خود رسیده است،.

کتاب”مسائل  اساسی علم سیاست”، دارای دو بخش کلی به شرح زیر است:

بخش اول: مقدمات و کلیات

بخش دوم: نقطه آغاز و عزیمت علم سیاست

در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم:

امروزه انسان اجتماعی هر روز و همه جا با سیاست سرو کار دارد. کافی است تا رادیو یا تلویزیون روشن و برنامه ای از آن ها پخش شود؛ ‌این برنامه های گوناگون اعم از خبری، سرگرمی و غیره، هرکدام به نحوی، آثار سیاست را منعکس می کنند. سیاست کلی و کلان حکومت ها،‌ با نظارت مستقیم یا غیر مستقیم بر رسانه ها، تعیین می کنند چه چیزی در چه مقدار و چگونه پخش شود. جلوه های سیاست در منازل باز هم فراوان است، مثلاً در هر خانواده والدین شاهد آموزش و انجام تکالیف فرزندی هستند. این که چه چیزی،‌چه مقدار و چگونه بخواند، بر مبنای تصمیم گیری دولتمردان در سطح کلان ملی است.

مظاهر سیاست، در حریم خانواده، گاهی به شکل عمیق تر و حادتری نیز مشاهده می شود. اعضای خانواده ممکن است درباره دولتمردان،‌ نهادهای سیاسی و احزاب مختلف نظرات متفاوتی داشته باشند مثلاً پدر از یک مسؤول ملی راضی و مادر به شدت مخالف او باشد. دختر طرفدار حزب یا گروه سیاسی خاصی باشد و پسر با آن ها ضدیت داشته باشد. 

 

گفتنی است چاپ چهارم کتاب”مسائل  اساسی علم سیاست”، اثر محمد باقر حشمت زاده، با قیمت ۵۰۰۰ تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به نشانی www.poiict.irمراجعه کنند.