کتاب”بانوی فرزانگی و فضیلت” سیری در زندگی، احوال و آرای بانو امین

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، بانو امین شخصیتی است که توانست تمام عمرش را در تعلیم و تربیت بگذراند و دانش و بینش را با گرایش و کنش اسلامی گره زده، روش اسلام ناب را در متن زندگی اش اجرا کند. او در منطق اسلام را منطق زندگی اش قرار داد و در هر ساحتی از سلوک زندگی خویش چه در خانواده، چه در جامعه و چه در معنویت با منطق قرآنی و اهل بیتی عمل کرد.

گروه بینش و اندیشه مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه با کمک محقق ارزشمند خود، سرکار خانم مائده شاکری توانست تا کتابی در موردزندگی، احوال و آرای بانو امین(ره) با عنوان”بانوی فرزانگی و فضیلت” سامان داده و منتشر کند.

 این کتاب از چهار بخش، به شرح زیر تشکیل شده است.

بخش اول: تولید و تکامل

بخش دوم: مقالات علمی و معنوی

بخش سوم: نکته هایی اخلاقی –عرفانی در نگاه بانو امین  

بخش چهارم: عوامل موفقیت بانو امین(ره)

خانم شاکری در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می نویسد:

ما در این نوشتار سعی کردیم به این پرسش پاسخ دهیم که آیا در اسلام زن می تواند به عالی ترین درجات علمی و معنوی برسد؟ که پاسخ مثبت با ذکر نمونه عملی از یک بانوی مسلمان ایرانی به آن داده شده؛ زنی که فقیه و مجتهد شد و اهل فلسفه و عرفان نیز گشت و به یک مفسر قرآن تبدیل شد تا توانست تفسیر مخزن العرفان را تقدیم جامعه اسلامی و عالمان اسلامی نماید.

 

کتاب”بانوی فرزانگی و فضیلت” سیری در زندگی، احوال و آرای بانو امین، اثر خانم مائده شاکری، با قیمت ۱۰۰۰۰ تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می توانند به نشانی  www.poiict.irمراجعه کنند.