چاپ سوم کتاب ” مکتب اخلاقی عرفانی نجف”

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مکتب اخلاقی عرفانی نجف یکی از مهم ‌ترین مکاتب عرفانی شیعه در دوران معاصر است که تاثیرات عمیقی را بر حوزه‌ های علمی شیعه نهاده است.

در این کتاب درباره این سلسله از علمای شیعه، کسانی چون سیدعلی شوشتری، آخوند ملاحسینقلی همدانی، سیداحمد کربلایی، شیخ محمد بهاری، میرزا جوادآقا ملکی تبریزی، سیدعلی قاضی، علامه طباطبایی، آیت‌‌الله بهجت، آیت‌الله نجابت و سیدهاشم حداد، سخن گفته شده است. تاریخ این مکتب و زندگی، آثار و احوال رجال آن، ابعاد گوناگون عرفان و معنویت این طریقه، به ویژه روش سلوکی و تربیتی آنان و نسبت آنان با سنت عرفانی اسلام در عرفان عملی و نظری، رویکردهای سیاسی اجتماعی آنان و موضع آنان در قبال تصوف از مباحث اصلی این کتاب است. بزرگان مکتب عرفانی نجف گونه‌‌ای از معنویت و عرفان اسلامی را که در خارج از حوزه تصوف و در بستر حوزه ‌های علمیه شیعه شکل یافته، عرضه کرده‌‌اند، چنین معنویتی با بهره‌مندی از میراث معنوی اسلام، می‌تواند آموزه‌‌های فراوانی برای این روزهای ما داشته باشد.

این اثر ارزشمند دارای دو بخش کلی بوده و هر بخش از آن شامل فصولی به شرح زیر است:

بخش اول: سلوک عملی و ویژگی های مکتب اخلاقیون

فصل اول: مکتب اخلاقیون نجف و عرفان اسلامی

فصل دوم: نظام سلوکی اخلاقیون نجف

فصل سوم: اخلاقیون نجف، تصوف و حکمت اسلامی

فصل چهارم: رویکردهای اجتماعی در مکتب اخلاقیون نجف

بخش دوم: ادوار مکتب نجف

فصل اول: دوران تاسیس مکتب نجف

فصل دوم: دوران گسترش مکتب اخلاقیون نجف  

فصل سوم: دوره تعمیق معارف

 

چاپ سوم کتاب ” مکتب اخلاقی عرفانی نجف” اثر آقای محمود شیخ، با قیمت ۲۷،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیعرضه گردیده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می‌توانند به وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه مراجعه نمایند.