چاپ سوم کتاب”فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای”

 به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، چاپ سوم کتاب ” فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای” اثر حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه منتشر شد.

 فلسفه سیاسی دانشی است که با رویکرد و روش عقلانی پیرامون مطلوبیت های حیات سیاسی انسان ها بحث می کند و به دنبال این است که  «بهترین نوع زندگی اجتماعی»، «بهترین رژیم سیاسی»، «بهترین تعامل اجتماعی»، «بهترین غایات زندگی سیاسی»را تبیین نماید و بر خلاف سایر دانش ها و گرایش های دانش سیاسی از روزمرگی علم سیاست و عینی گرایی جامعه شناسی سیاسی و جزئی نگری فقه سیاسی، فاصله می ‌گیرد و به عنوان رویکردی کلی، دائمی، فرازمانی به حیات سیاسی نظر دارد. کتاب “فلسفه سیاسی آیت الله ‌العظمی سیدعلی خامنه ای” بر اساس روش پرسش گری سیاسی در پاسخ به بیست پرسش اساسی در شش محور کلی: روش فهم و مبانی فلسفه سیاسی، مناسبات زندگی فردی، اجتماعی، حقیقت حیات شهروندی، جایگاه حکومت و شهریاری، جهت گیری های غایی و آرمانی درفلسفه سیاسی، سامان یافته است. ویژگی این کتاب، توجه محقق محترم آن به نوآوری های فکری، ادبیات نوین، پایبندی به صبغه فلسفی از طریق پیوند بنیادهای نظری با سامانه های عملی، رعایت جامعیت موضوع و ابعاد فلسفه سیاسی است و تلاش شده است تا علاوه بر کثرت استناد به اندیشه آیت الله‌ العظمی سیدعلی خامنه ای، پایبندی به اختصار و ایجازنویسی و پرهیز از حواشی، رعایت شود.

چاپ سوم کتاب”فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای” از پنج فصل به شرح زیر تشکیل شده است:

فصل اول: آیین اندیشه

فصل دوم: آیین اجتماع

فصل سوم: آیین شهروندی

فصل چهارم: آیین شهریاری

فصل پنجم: آیین سعادت

 

گفتنی است چاپ سوم کتاب”فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای”  اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا به تازگی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با قیمت ۲۵۰۰۰  تومان منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می توانند به نشانی www.poiict.irمراجعه کنند.