چاپ دوم کتاب “خورشید در مشت” منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،چاپ دوم کتاب “خورشید در مشت” مجموعه شعر ویژه بیداری اسلامی به اهتمام عبدالرحیم سعیدی راد در گروه ادب و هنر مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه سامان یافته و به تازگی توسط انتشارات کانون اندیشه جوان به چاپ دوم خود رسیده است.

به شهادت پیشینه تاریخی، فرهنگی و ادبی ما ایرانیان مسلمان، ادب مقاومت از دیرباز با ما همراه بوده است و از روزگار اساطیر کهن فارسی حتی اسطوره های مقاومت و بیداری و عدالت طلبی در این سرزمین حضوری پررنگ و همیشگی داشته اند. از طرفی ادب پایداری از نخستین روزهای شکل گیری اش همواره ادبی پاک و زلال و عدالت جو و عدالت طلب بوده است.

در تمام دوره های شعر فارسی از سبک خراسانی و عراقی تا مکتب وقوع و سبک هندی و تا دوره بازگشت و شعر مشروطه و تا ادبیات عصر انقلاب اسلامی، همواره ادب مقاومت به عنوان ادبیاتی پرتکاپو و زنده حضوری فعال داشته است، اما به باور هر اهل فکر و باوری، ادبیات این سال ها، ادبیاتی است که به تمامی با ادب مقاومت گره خورده است و در هیچ دوره ای این همه شعر و حکایت و داستان و … در موضوع ادبیات مقاومت آفریده نشده است.

در چند دهه اخیر هیچ کشوری چون ایران در حمایت از آرمان های مظلومان و پابرهنگان جهان گام برنداشته است. روز قدس با نام حضرت روح الله گره خورده است و جهان امروز، ایران و ایرانی را به عنوان پرچمدار بیداری و دفاع از مظلومان جهان به رسمیت می شناسد. امروز چشم امید مردم فلسطین، لبنان، افغانستان، عراق و سرزمین های بحرین و مصر و لیبی و یمن و … به ایران اسلامی و انقلاب حضرت روح الله خمینی(ره) است.

آری بیداری اسلامی که امروز در جای جای جهان خود را به منصه ظهور گذاشته است، بیش از همه وامدار تفکر و اندیشه بیدارگرانه حضرت امام است. خدای را شاکریم که در این چند دهه جوانان غیور ایران اسلامی در تمام عرصه ها پا به پای ولایت گام برداشته اند و سدهای آهنین استکبار را شکسته اند و با خون خویش به پاسداری از آرمان های ارزشمند اسلام و انقلاب برخاسته اند. خدای را شاکریم که شعر و ادب و فرّ و فرهنگ در رهبری این مردم و در میان اقشار شهری و روستایی ما حضوری چشمگیر و همیشگی داشته و دارد و ادب مقاومت، ادب امروز و هر روزه ماست.

اشعار چاپ دوم کتاب”خورشید در مشت” مجموعه شعر ویژه بیداری اسلامی،نشان از «بیداری اسلامی» در جای جای جهان دارد. بیش از همه این بیداری در جان و باور ما – در ایران – خود را نشان داده است و اینک موج بیداری از کشورهای منطقه، از کشورهای عربی گذشته و در آفریقا و اروپا و دیگر سرزمین ها خود را به شکلی جدی به نمایش گذاشته است. بی گمان فردا جهان از اتفاق های تازه لبریز خواهد شد.

این شعرها گواه صادق مظلومیت ماست. گواه صداقت راه امام حقانیت اسلام و تشیع علوی است. این شعرها از چرخش ذوالفقار علی(ع) است و از سلاله عاشورا. تنها یک مشت شعار و شعر نیست، حقیقتی است که جهان آن «خورشید در مشت» را به زودی باور خواهد.

چاپ دوم کتاب “خورشید در مشت” مجموعه شعر ویژه بیداری اسلامی، شامل دو بخش است؛

بخش اول: شعری بخوان که کاخ ستم را تکان دهی، دربرگیرنده مقالات محققانی است که با بررسی اشعار سروده شده برای جریان بیداری اسلامی به تحلیل و ارزیابی علمی این آثار پرداخته اند و می تواند منبعی مناسب برای شناخت هرچه بهتر و تحقیقی تر شعر بیداری محسوب گردد.

بخش دوم: اینجا هنوز شاعری سنگ تورا به سینه می زند، را نیز اشعار تشکیل می دهد.

 

گفتنی است چاپ دوم کتاب “خورشید در مشت” مجموعه شعر ویژه بیداری اسلامی به اهتمام عبدالرحیم سعیدی راد، با قیمت ۲۵۰۰۰  تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می توانند به نشانی  www.poiict.irمراجعه کنند