چاپ دوم کتاب “بنیاد تفکر سلفی”

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “بنیاد تفکر سلفی” چهل و یکمین کتاب گروه کلام و دین‌پژوهی پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه برای دومین بار تجدید چاپ شد.

سلفیه پدیده‌ای نوخاسته است که انحصارطلبانه مدعی مسلمانی است و تنها خود را مفسر راستین اسلام می‌شمارد و باور دیگر مسلمانان را مساوق با شرک و کفر می‌داند. سلفی‌گری گرچه ریشه در جهت‌گیری اصحاب حدیث و دعوت ابن‌حنبل دارد، اما ابن تیمیه را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ این مکتب و شکل‌گیری آن قلمداد کرد و پس از او، ترویج و تحکیم این جریان را محمدبن عبدالوهاب عهده‌دار گردید و سلفیان معاصر نیز به بسط و تبلیغ این مکتب پرداختند. این کتاب می‌کوشد ضمن بررسی ادوار مکتب سلفی، به بررسی و نقد نظام معرفتی، نظام اعتقادی و اصول رفتاری سلفی‌گری پرداخته، ترسیمی نو درباره آینده مکتب سلفی و بیان راهکارهای مواجهه با جریانی را ارایه دهد که کانون بسیاری از فتنه‌ها و اختلافات در جهان اسلام قلمداد می‌شود.

 

چاپ دوم کتاب “بنیاد تفکر سلفی” اثر حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر پورامینی،با قیمت ۳۵،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیعرضه گردیده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می‌توانند به وبگاه سازمان انتشاراتپژوهشگاه مراجعه نمایند.