پیام تسلیت آیت الله رشاد به رهبر فرهیخته ‌ی انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت الله رشاد رییس پژوهشگاه در پی ارتحالعالم مجاهد و یار صادق انقلاب، جناب آیت ‌الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی در پیامی خطاب بهحضرت آیت ‌الله العظمی سیدعلی خامنه ‌ای؛رهبر فرهیخته ‌ی انقلاب اسلامی این ضایعه‌ی مولمه را تسلیت گفتند.

متن کامل این پیام به شرح زیر است.

 

 

حضرت آیت ‌الله العظمی سیدعلی خامنه ‌ای ـ دام ظلّه الوارف

زعیم حکیم امت و رهبر فرهیخته ‌ی انقلاب اسلامی

سلام الله علیکم

خبر ارتحالعالم مجاهد و یار صادق انقلاب، جناب آیت ‌الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی (قدس ‌الله رمسه)، موجی از اندوه را در میان مسئولان، مدیران، مدرسان و طلاب حوزه‌ های علمیه ‌ی استان تهران برانگیخت. آن روحانی انقلابی که از یاران وفادار حضرت امام خمینی(قدّه) و از همراهان باوفای حضرت مستطاب عالی به‌ شمار می ‌رفت، همه ‌ی عمر پربرکت خویش را در مبارزه‌ ی مخلصانه برضد رژیم ستمشاهی و خدمت صادقانه به حوزه‌ های علمیه و تمشیت امور آستان ملک‌ پاسبان حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیه والثناء) سپری کرد.

آن عالم عظیم‌‌ الشأن از سرمایه ‌های معنوی و فرهنگی کشور و از پشتوانه‌ های انقلاب اسلامی قلمداد می ‌شد؛ بدین‌ سبب فقدان ایشان خلأ جبران ‌ناپذیری را در شئون فرهنگی ـ دینی شرق کشور، خاصه امور حوزه ‌های علمیه ‌ی آن سامان پدید آورد.

بنده‌ ی کمترین، این ضایعه‌ی مولمه را به محضر مبارک حضرت بقیّه ‌الله (ارواحنا له الفداء) و حضرت مستطاب عالی، و نیز استادان و طلاب حوزه‌ های علمیه‌ ی منطقه‌ ی خراسان و فرزندان مکرم آن مرحوم، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت و قرار در جوار الهی، و برای آن زعیم بزرگوار، سلامت و طول عمر توأم با عزت و موفقیت روزافزون، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت می‌ کنم.

 

اقلّ الطلبه

علی‌اکبر رشـاد

۱۵، ۱۲، ۱۳۹۴