ویراست دوم کتاب “راز شهرت صادق هدایت”

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،ویراست دوم کتاب “راز شهرت صادق هدایت” اثر استاد محمدرضا سرشار در گروه ادب و هنر مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه سامان یافته و به تازگی توسط انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده است.

ویراست دوم “راز شهرت صادق هدایت” خود داری یک امتیاز بارز است و آن پردازش اندیشه نویسنده ای مانند هدایت درون جریان هم اندیش و همراه با اوست؛ و در این رهگذر به اقدامات روشمند غرب برای روشنفکرسازی و اسطوره پردازی در کشورهای جهان سوم نیز اشاره های ارزشمندی شده است.

استاد سرشار به بررسی شخصیت، آثار، عوامل شهرت و جایگاه صادق هدایت در جامعه فرهنگی و اجتماع ایران معاصر می پردازد.

ویراست دوم کتاب “راز شهرت صادق هدایت” به قلم استاد محمدرضا سرشار از سر فصل های متعددی به شرح زیر تشکیل شده است:

شهرت مشکوک

سازوکار چهره سازی در دنیای امروز

چرا صادق هدایت؟

دوران های سه گانه اندیشه ای هدایت

علل و موجبات توجه ویژه غربیان به آثار صادق هدایت

چگونگی آشنایی غریبان با آثار هدایت

کفرِ محض

غربزدگی و نفرت از ایران

نیست انگاری

عوامل بیرونی به شهرت رساننده هدایت

 استاد سرشار در بخشی از کتاب خود می نویسد :

به هر پدیده اجتماعی و فرهنگی دست کم از دو زاویه متفاوت می توان نگریست: نخست آنکه به مشهورات زمانه و آنچه از پیشینیان رسیده اکتفا کرد و با آن همنوا شد و ره چنان رفت که رهروان رفته اند. دیگر آنکه به میراث آنها مستقل اندیشید، چون و چرا کرد و در نهایت موضعی درست، مستدل و قابل دفاع اتخاذ کرد.

از آن جمله ((صادق هدایت))، آراء، اندیشه ها، آثار و جایگاه واقعی اجتماعی و ادبی اوست. کسی که با وجود آثار اندک بیش از همه نویسندگان پس از مشروطه مورد توجه جامعه شبه روشنفکری داخل و خارج قرار گرفته؛ به گونه ای که حجم نوشته ها درباره او و آثارش، چندین برابر کل آثار اوست.

 

گفتنی است ویراست دوم کتاب”راز شهرت صادق هدایت” اثر استاد محمدرضا سرشار، با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می توانند به نشانی  www.poiict.irمراجعه کنند.