نمایشگاه دستاوردها و فعالیت های علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نمایشگاه دستاوردها و فعالیت های علمی برخی موسسات پژوهشی، امروز یکشنبه مورخ ۲/۱۲/۹۴ با حضور آقای دکتر واعظ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور، در محل این سازمان افتتاح شد.

بنا بر این گزارش این نمایشگاه تا تاریخ ۵/۱۲/۹۴ ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه مهمترین دستاوردهای پژوهشی برخی از موسسات پژوهشی در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد. در این میان غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز تحقیقات چاپ شده اعضای هیأت علمی خود را به نمایش گذاشته است. علاوه بر این، دانشنامه های امام علی(ع) و فاطمی(س)، چهار نشریه علمی پژوهشی پژوهشگاه و دیگر نشریات تخصصی و عمومی پژوهشگاه و همچنین آثار و محصولات کانون اندیشه جوان در معرض دید قرار دارد.

حاصل فعالیت های پژوهشگاه از ابتدا تا کنون بیش از ۱۲۰۰ اثر چاپ شده، بیش از ۲۷۰۰ مقاله علمی، دو دانشنامه منتشر شده، ‌دو دانشنامه در دست اجرا، ‌بیش از ۱۸۵۰ همایش و نشست علمی و ۹ کرسی نظریه پردازی، نقد و نوآوری موفق می باشد و در طی این مدت به افتخاراتی از جمله موسسه پژوهشی برگزیده جشنواره فارابی، موسسه پژوهشی برگزیده از سوی حوزه علمیه و … نائل آمده است.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، دکتر عباس زاده- مشاور رییس و مدیر کل حوزه ریاست و امور بین الملل پژوهشگاه- به تبیین فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشگاه برای مخاطبان از جمله، دکتر واعظ مهدوی، دکتر بهزاد قره یاضی- رییس تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی- و دکتر گرایی نژاد – مدیر کل سازمان مدیریت و برنامه ریزی-  پرداخت. همچنین حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم – رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه –نیز در این این مراسم حضور داشت و توضیحاتی ارائه کرد.

 لازم به ذکر است این نمایشگاه با حضور پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و مؤسسه واکسن و سرم سازی رازی؛ از تاریخ ۲ اسفند ماه تا تاریخ ۵ اسفند در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور دایر است.