مجموعه مقالات “عدالت و حقوق” به چاپ رسید

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مجموعه مقالات “عدالت و حقوق” با هدف نشان دادن راه‌های برپایی عدالت در بین افراد جامعه و همچنین در بین حکومت‌ها و حاکمان در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

عدالت دُر نایابی است که غواص بشریت در طول زمان و در همه ادوار تاریخ و تمامی تمدن‌ها در پی صید آن بوده ‌است. در راه نیل به این آرمان بزرگ چه عمرهای گران‌مایه‌ای که صرف نشد. چه مرارت‌ها و ملامت‌ها که به جان خریداری نشد و چه خون‌های پاکی که سنگ‌فرش کوچه‌ها و خیابان‌ها را رنگین نساخت و این همه خون دل خوردن در برابر این مقصد و مقصود والای بشری، بهای زیادی نیست، چه اینکه قوام و پایداری عالم هستی، بر پایه عدل و داد است.

مجموعه مقالات “عدالت و حقوق” پنجاهمین کتاب به زیور طبع آراسته گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده که به کوشش آقای حسینعلی بای از هفت مقاله به شرح زیر سامان یافته است:

اجرای عدالت، احساس عدالت / احمد حاجی‌ ده‌آبادی

عدالت و حقوق/ مرحوم ناصر قربان‌نیا

حق و عدالت در اندیشه استاد شهید مطهری/ عبدالله نصری

نسبت میان عدالت و حقوق بشر/ مرحوم ناصر قربان‌نیا

اصل فردی کردن مجازات‌ها، تبعیضی فاحش یا عدالتی عادلانه‌تر/ جعفر یزدیان جعفری

استقلال بازپرس در انجام تحقیقات مقدماتی و تأثیر آن در تحقق دادرسی عادلانه/ محمد جواد فتحی –علی دهقانی

راهکارهای تامین عدالت/ عبدالحکیم سلیمی

 

“عدالت و حقوق” به کوشش آقای حسینعلی بای، با قیمت ۱۹،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به‌ وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیمراجعه نمایند.