کتاب ” گونه‌شناسی فکری سیاسی حوزه علمیه قم” به چاپ دوم رسید

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “گونه‌شناسی فکری- سیاسی حوزه علمیه قم”درصدد است تا گونه‌شناسی روحانیت حوزه علمیه قم را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

بر خلاف صورت‌بندی روحانیت در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی به دو گروه منزوی و فعال،‌ امروزه این نهاد به تنوعات زیادی از درون دچار شده است. دلیل این امر را باید در مواجهه‌ی آنان با جزییات مدنیت سیاسی و نیز حضورشان در ارکان مختلف حکومت دینی جستجو کرد. شناخت این تنوعات برای آنان که از نمای نزدیک تحولات سیاسی و اجتماعی نهاد متولی دین را دنبال می‌کنند ارزش بسیاری دارد. این اثر بدون اینکه به همه جنبه‌های این بررسی بپردازد تنها می‌کوشد روایت و موضع روحانیت حوزه علمیه قم در قبال نظم سیاسی و دینی را معرفی و مناقشات کانونی و در حاشیه آنان درباره سرشت و سیرت نظم دینی در سال‌های پیش از ظهور را مورد واکاوی و تحلیل خود قرار دهد.

چاپ دوم کتاب ” گونه‌شناسی فکری سیاسی حوزه علمیه قم” نتیجه تلاش علمی جناب آقای عبدالوهاب فراتی است که در گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سامان یافته و شامل چهار فصل به شرح زیر است:

فصل اول: کلیات و تمهیدات نظری

فصل دوم: روحانیت و تحول در اندیشه

فصل سوم: روحانیت و نظم های سیاسی کانونی  

فصل چهارم: در هم ریختگی‌های نظری یا برش‌های طولی در حوزه علمیه قم

 

چاپ دوم کتاب “گونه‌شناسی فکری سیاسی حوزه علمیه قم”اثر عبدالوهاب فراتی، با قیمت ۳۵،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیدر اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به‌ وبگاه سازمان انتشاراتپژوهشگاه مراجعه نمایند.