حجت الاسلام ذوعلم: شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی نقطه آغاز خیزش مردم برای پیروزی انقلاب بود

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی نقطه آغاز خیزش مردم برای حمایت از نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب بود و به همین دلیل پاسداشت مقام والای این شهید در آستانه چهلمین سال شهادت ایشان از اهمیت ویژه‌ای برخورد است.

وی بیان کرد: شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی در عرصه‌های مختلف علمی و اخلاقی صاحب جایگاه ویژه بود و در جریان شکل‌گیری نهضت، همراهی بی بدیلی با امام راحل(ره) در دوران تبعید و سختی، داشت.

وی ادامه داد: از ایشان رساله‌ای در باب ولایت فقیه و حکومت اسلامی به جای مانده که حاوی ادله ممتاز و مباحث عمیق فقهی و فلسفی است.

ذوعلمگفت: کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله مصطفی خمینی روز اول آبان ماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود و به همین مناسبت در همان شب بعد از نماز مغرب و عشا، مراسم یادبودی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) ترتیب خواهد یافت؛ همچنین برنامه‌های متنوع دیگری در روزهای بعد از آن به منظور پاسداشت مقام شهید آیت‌‎الله سید مصطفی خمینی در شهرهای قم و تهران و سایر نقاط کشور، ترتیب می‌یابد.

رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه بیان کرد: دشمنان در آستانه پیروزی انقلاب می‌خواستند مسیر نهضت را منحرف کنند؛ اما شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی این توطئه را خنثی و زمینه را برای انفجار جنبش انقلابی در میان مردم جامعه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: بعد از این جریان، برخی رسانه‌های وابسته به رژیم پهلوی به امام راحل نسبت‌های ناروا دادند که این توطئه نیز با هوشیاری مردم، به خصوص قیام ۱۹ دی مردم قم در سال ۵۶ خنثی شد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به پیروزی‌های متعدد جبهه مقاومت در برابر مستکبران عالم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: همان طور که چهل سال پیش شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی مقدمه پیروزی انقلاب شد، امروز نیز شهادت رزمندگان مدافع حرم موجب پیروزی نهضت اسلامی در تمام صحنه‌های نبرد می‌شود.

وی افزود: امروز ترامپ سخن از پاره کردن برجام می‌زند در حالی که باید به سرنوشت صدام که قرارداد الجزایر را پاره کرد نگاه کند.

وی ادامه داد: همان گونه که امام راحل(ره) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، فرمود شاه باید برود و همین طور هم شد، امروز نیز آمریکا در مسیر فروپاشی قرار گرفته است و تهمت‌های ناروای رییس جمهور آن در نهایت موجب شکست خودشان خواهد شد.

“کنگره نکوداشت منزلت و خدمات علمی و انقلابی آیت‌الله شهید سید مصطفی خمینی(ره)” روز دوشنبه مورخ یکم آبان‌ماه جاری راس ساعت ۱۴:۰۰ در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

همچنین دومین روز این کنگره روز چهارشنبهم مورخ سوم آبان‌ماه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.