روز قدس، یادگار سترگ و ستودنی حضرت امام خمینی(سلام‌الله و رضوانه علیه)

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آیت الله رشاد رئیس شورای حوزه‌های علمیه‌ی استان تهران، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس مطرح فرمودند که به شرح زیر است .

 تعیین روز قدس که از یادگارهای سترگ و ستودنی حضرت امام خمینی(سلام‌الله و رضوانه علیه) بشمار است، نشانه‌ی خودآگاهی تاریخی مسلمان‌های این عصر و نوید رهایی فلسطین از چنگ صهیونیان است؛ امام بزرگوار با الهام الهی، این روز رازناک و تابناک را در برهه‌ی بعد از لیالی قدر و در ایام پس از توبه و طهارت صائمان رمضانی نهاد، تا از جمله به این رمز عظیم اشارت کند که: شرط اول‌قدم رهایی قدس و فلسطین جهاد با نفس است، و قبله‌ی اول مسلمین جز به کف باکفایت اهل طهارت و تقوا آزاد نخواهد شد.

ایشان ادامه دادند: صدالبته اگر نجات قدس با سیاست‌بازی‌ها و به دست سیاسی‌کاران منطقه میسر بود مجال افزون بر سه ربع قرن گذشته برای تحقق آن کافی بود! اما چه کسی باور می‌کند ملوک مملوک شکم و شهوت، و امرای اسیر جاه و جیفه، که همگی نسب به گماشتگان استعمار می‌برند، و اکنون سر در آخور استکبار و دست در آغوش صهیونیست‌های اشغالگر دارند، عزم و اراده‌ی آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را در سر می‌پزند؟

همچنین اضافه کردند: اینک این تکلیف و توفیق تاریخی، منحصراً از آن فرزندان معنوی ـ معرفتی امیر حکمت و عدالت، مولی الموحدین علی‌بن ابی‌طالب(سلام الله علیه) است که دست خیبرگشا گشوده، گره از کار فرو بسته‌ی امت مظلوم محمدی بگشایند. فتوحات و فیروزی‌های پیاپی فرزندان لبنانی و غزه‌ای روح‌الله(قدّه) بر ارتش تا بن دندان مسلح اشغالگران در چند جنگ اخیر، بر امکان تحقق این آرمان عظیم مهر تصدیق نهاد؛ آری نسل عصر روح‌اللهی مجاهدان فلسطین و لبنان که با فلاخن و ناخن، افسانه‌ی شکست‌ناپذیری ارتش اشغالگر و بازدارندگی و کارایی سلاح‌های فوق پیشرفته‌ی حامیانش را به سخره گرفتند و با جهاد بی‌امان و شجاعت بی‌پایان خود چشم جهانیان را خیره کردند.

ایشان در ادامه فرمودند: با توجه به هرچه آشکارترشدن سرسپردگی و وابستگی ملوک مفلوک منطقه، و گسترش خیانت‌های آنان در ایجاد حاشیه‌ی امن برای صهیونیست‌ها، از رهگذر اختلاف‌افکنی بین ارکان امت اسلامی و راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی و ارتکاب فجایع تاریخی علیه اسلام و مسلمین، بر موالی مولا(ع) است که خروشنده‌تر و کوبنده‌تر از هر زمان به صحنه بیایند و با حنجره‌های روزه‌دار نورانی بر سر مستکبران فریاد بزنند و با مشت‌های وضوساخته‌ی دشمن‌شکن بر فرق صهیونیان و سعودیان فرو بکوبند.

لهذا این‌جانب به نام حوزه‌ی علمیه‌ی استان تهران، از آحاد ملت شریف ایران اسلامی، خاصه مردم مؤمن و انقلابی پایتخت و بالاخص استادان، فضلا و طلاب حوزه‌ها، استدعا می‌کنم با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، تکلیف اسلامی و ملی خویش را در برابر قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین بجای آورند.

والسلام علی من اتبع الهدی.