دسترسی رایگان به آرشیو پانزده ساله مجله اقتصاد اسلامی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، فصلنامه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه، کلیه مقالات خود را طی پانزده سال اخیر (۱۳۸۰-۱۳۹۴)  به صورت رایگان در سایت این فصلنامه به نشانی www.eghtesad.iict.ac.irجهت استفاده علاقمندان قرار داده است.

فصلنامه اقتصاد اسلامی، مجله‌ای دارای درجه علمی ـ پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که به منظور طرح و توسعۀ مطالعات بنیادی و کاربردی در باب اقتصاد اسلامی و اقتصاد ایران با اهداف زیر منتشر می‌شود:

۱)      تبیین اصول و پی‌ساخت‌ها و مسائل اساسی نظام اقتصادی اسلام و دفاع عالمانه و مستدل از آن.

۲)      سیب‌شناسی و نقد منطقی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران.

۳)      نقد و بررسی مقایسه‌ای مکاتب و نظریه‌های اقتصادی.

۴)      بررسی مسائل مستحدثه فقهی و نیازهای نوپیدا در حوزه اقتصاد.

فصلنامه اقتصاد اسلامی برای تحقق اهداف فوق، محورها و موضوعاتی همچون اقتصاد کلان، اقتصاد خرد، پول و بانکداری، بخش عمومی، نظام اقتصادی، رشد و توسعه، اقتصاد ایران، مسائل مستحدثه فقهی و حقوقی اقتصادی، تازه‌های اقتصاد اسلامی، و اصلاح ساختار بازار مآلی را با نگرش اسلامی طرح می‌کند.

این مجله همچنین موفق به دریافت ضریب تأثیر(IF) از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) شده است.

لازم به ذکر است سامانه اقتصاد اسلامی امکان ارسال مقاله به این فصلنامه را نیز مهیا کرده است و علاقمندان می توانند مقالات و مطالب خود را از طریق سایت مجله اقتصاد اسلامی به نشانی www.eghtesad.iict.ac.irبه مجله ارسال نمایند.

گفتنی است مجله اقتصاد اسلامی با صاحب امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مدیر مسوولی آیت الله علی اکبر رشاد و همچنین سر دبیری آقای عباس عرب مازار در آخرین شماره خود (۵۹) به مقالاتی به شرح زیر پرداخته است.

فقه اقتصادیو اقتصاد اسلامی/سیدحسین میرمعزی

جایگاه کرامت و آزادگی در پیشرفت انسانی از دیدگاه اسلام/ محمدجمال خلیلیان اشکذری و قاسم عسکری

 بررسی رابطه ریسک و غرر در بازارهای مالی اسلامی/ سیدعباس موسویان ومحمد علیزاده اصل

 الگوی تخصیص زمان به کردار در راه خداوند متعال، کار و استراحت/ مرتضی عزتی

 تحلیل چالش‌های جریمه تأخیر تأدیه در بانکداری بدون ربا و ارائه راهکار جایگزین/ وهاب قلیچ و فرشته ملاکریمی

آزمون رفتار حداکثرسازی سود در بانک اسلامی (مطالعه موردی بانک تجارت)/ اصغر ابوالحسنی هیستیانی، ابوالقاسم اثنی‌عشری، جهانگیر بیابانی و محمد کهندل