خودآگاهی و مدیریت خویشتن منتشر شد

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “خودآگاهی و مدیریت خویشتن”به همت گروه سنت‌های حوزوی و آداب طلبگی مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه منتشر شد.

کسب هویت، دستیابی به شخصیت متعالی، برخورداری از سجایای اخلاقی و رفتارهای سالم و سازنده، از مهم‌ترین دغدغه‌های یک طلبه است. او می‌خواهد خود را بشناسد و آینده‌ی تحصیلی و خانوادگی خود را با توجه به ویژگی‌ها و توانمندی‌های خویش رقم بزند، اما در میانه‌ی راه، افکار، احساسات، هیجانات، رفتارها، نیازها، گرایش‌های مختلف و گاه متناقضی را در وجود خود می‌یابد که نمی‌داند چگونه آنها را با هم سازش داده، به کنترل و تعدیل آنها بپردازد. همه‌ی اینها به مهارت خودآگاهی او بستگی دارد. خواندن این کتاب در افزایش خودآگاهی شما مؤثر خواهد بود.

عناوین این مجموعه در یک طبقه‌‌بندی به مسایل فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده است و در طبقه‌‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می‌شود. “خودآگاهی و مدیریت خویشتن”دفتری از فصل فردی این مجموعه است.

نگارنده این کتاب را در دو فصل به زیور طبع آراسته است:

فصل اول: کلیات

فصل دوم: بحران‌های تحصیلی

علیزاده میانجی در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می‌نویسد:

هر انسانی در وجود خود امیال و گرایش‌های متعددی را می‌یابد که جهت‌گیری برخی از آنها به سوی خوبی‌ها، تعالی و کمال انسانی و اقتضای برخی دیگر، سقوط و انحطاط وی در فجور و زشتی‌هاست. آیا می‌توان در میان این همه گرایش‌های نفسانی و عقلانی، موفق عمل کنیم و در دنیای ناشناخته‌ی خود گم‌گشته نشویم؟

 

پانزدهمین جلد از مجموعه مهارتهای طلبگی با عنوان”خودآگاهی و مدیریت خویشتن”،به قلم مسعود علیزاده میانجی، با قیمت ۸۰۰۰  تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به نشانی  www.poiict.irمراجعه نمایند.