تقدیر از خدمات علمی استاد رضا داوری اردکانی رییس شورای علمی گروه غرب شناسی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، طی مراسمی توسط آیت الله علی اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از خدمات علمی و فرهنگی استاد رضا داوری اردکانی تقدیر شد.

در این مراسم که روز دوشنبه ۱۷ آذرماه جاری با حضور آیت الله رشاد- رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی-  حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم –رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه- و اعضای شورای علمی گروه غرب‌شناسی و دیگر اعضای پژوهشکده برگزار شد، آیت الله رشاد طی سخنانی اظهار داشت: استاد داوری در واقع مؤسس گروه غرب‌شناسی هستند. سابقه تأسیس این گروه به مناسبت مهمی با موضوع غرب و غرب‌شناسی بر می گردد که بر عهده بنده قرار گرفته بود. 

آیت الله رشاد افزود: بنده به مؤسسات و اشخاص اهل نظر مراجعه کرده و متوجه شدم در این حوزه کاری صورت نگرفته است، در آن زمان با آقایان دکتر داوری، دکتر اعوانی و دکتر گلشنی صحبت کردیم و قرار شد گروه علم و دین را تأسیس نماییم که بعد به گروه معرفت‌شناسی تغییر نام داد. 

وی همچنین خاطر نشان کرد: گروه غرب‌شناسی نیز پیرو همان مشورت‌ها در پژوهشگاه متولد شد و همچنان تنها گروه رسمی غرب‌شناسی در کشور است. البته برخی مراکز گروه‌هایی تشکیل داده‌اند و بعد از مدتی تعطیل کرده‌اند، و دوام و انسجام موجود در پژوهشگاه در جای دیگر وجود ندارد. این تداوم و انسجام مدیون زحمات جناب آقای دکتر داوری است که فیلسوف هستند و تمام حرکتشان براساس فلسفه است.

گفتنی است دکتر داوری اردکانی از زمان تاسیس گروه غرب شناسی پژوهشگاه با این گروه همکاری داشته و ریاست شورای علمی آن را عهده دار می باشند.