برنامه نخستین همایش ملی برپایه المیزان

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی اسدی نسب عضو هیئت علمی گروه قرآن پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دبیر علمی همایش « المیزان و مبانی و منطق تولید علوم انسانی » در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس درباره این همایش گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درصدد است تا  در نیمه دوم سال ۹۴ همایشی ملی تحت عنوان «المیزان و مبانی و منطق تولید علوم انسانی اسلامی» برگزار کند، محورهای این همایش هم یازده عنوان است که در فرم فراخوان مندرج شده است.

وی با اشاره به اینکه فراخوان این همایش اطلاع رسانی شده و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده و اصل مقالاتشان را ارسال کنند، گفت: برخی از محورها شامل کلیات: قرآن و مبانی و منطق تولید علوم انسانی اسلامی،  قرآن و مبانی و منطق تولید اخلاق اسلامی، قرآن و مبانی و منطق تولید تربیت اسلامی، قرآن و مبانی و منطق تولید روان‌شناسی اسلامی، قرآن و مبانی و منطق تولید سیاست اسلامی و … است.

اسدی‌نسب درباره مؤسسات همکار پژوهشگاه برای برگزاری این همایش گفت: مؤسسه پژوهشی امام خمینی (ره)، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز تخصصی تفسیر، حوزه علمیه، انجمن قرآن پژوهان کشور، دارالقران علامه طباطبایی، مؤسسه اسراء، جامعه المصطفی، دانشگاه معارف قرآن، دانشگاه علوم و حدیث و موسسه تمهید از مؤسسات همکار هستند.

وی درباره ویژگی ‌های این همایش گفت: تاکنون همایشی در عرصه مبانی و منطق علوم انسانی اسلامی با تکیه بر المیزان در کشور برگزار نشده و در راستای اسلامی سازی علوم، پیگیری رهنمودهای رهبری، بازشناسی میراث اصلی در زمینه علوم انسانی اسلامی همراه با برجسته کردن نقش محوری قرآن و مبانی ومنطق تولید علوم انسانی اسلامی برپا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این نوشتار به صورت یک مجلد مصاحبه و دو تا چهار مجلد مجموعه مقالات منتشر خواهد شد، افزود: حدود ۱۰ پیش نشست نیز پیش از برپایی همایش در مراکز مختلف قم و تهران برگزار و اختتامیه اصلی نیز در قم برپا خواهد شد.

براساس این گزارش در فراخوان همایش، مهلت ارسال چکیده مقالات؛ اردیبهشت ۱۳۹۴ و مهلت ارسال مقالات؛ شهریور ۱۳۹۴ است. دبیرخانه همایش: قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، گروه مطالعات قرآن و حدیث، ص.پ:‌۱۷۹ – ۳۷۱۸۵ و پست الکترونیک دبیرخانه: almizan@iict.ac.irاست.

گفتنی است علاقمندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند به سایت پژوهشگاه به نشانی: www.iict.ac.ir

مراجعه نمایند