باورهای بنیادین در اسلام و مسیحیت

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کتاب “باورهای بنیادین در اسلام و مسیحیت” اثر حسین نقوی به چاپ رسید.

این پژوهش، نتیجه تلاش علمی محقق ارجمند جناب آقای حسین نقوی بوده که در مرکز پژوهش های جوان سامان یافته؛ و به تازگی راهی بازار شده است.

 این اثر از هفت فصل مختلف، به شرح زیر تشکیل شده است.

فصل اول: قرآن و عهدین

فصل دوم: توحید در اسلام و مسیحیت

فصل سوم: وحی و نبوت در اسلام و مسیحیت

فصل چهارم: شریعت در اسلام و مسیحیت

فصل پنجم: نجات در اسلام و مسیحیت

فصل ششم: موعود در اسلام و مسیحیت

فصل هفتم: معاد در اسلام و مسیحیت

 حسین نقوی در بخشی از کتاب خود درباره موضوع تحقیق چنین می نویسد:

هر دینی باید به سه پرسش اساسی درباره سرآغاز،سرانجام و هدف اساسی حیات انسان، پاسخ دهد که این پاسخ ها اصول دین را شکل می دهد. ادیان ابراهیمی(یهودیت، مسیحیت و اسلام) در این زمینه با وجود اشتراکات فراوان افتراقات بنیادینی دارند.

مسائلی چون توحید، نبوت، وحی و کتاب آسمانی، احکام و شریعت، نجات و معاد، از مسائل بنیادین مربوط به این سه پرسش هستند. از این سه دین، اسلام و مسیحیت به سبب برخورداری از اکثریت و نیز اهتمام به دعوت و تبلیغ و تقابلی که میان مسلمانان و مسیحیان ایجاد شده است، بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. نوشتار حاضر، بررسی تطبیقی برای دست یابی به این پاسخ ها در اسلام و مسیحیت است. واضح است که مطالعه تطبیقی، روش بسیار مناسبی برای پی بردن به نقاط ضعف و قوت این دو دین و فهم عمیق تر آن دو است.

 گفتنی است کتاب “باورهای بنیادین در اسلام و مسیحیت”اثر حسین نقوی، با قیمت ۱۲۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به نشانی  www.poiict.irمراجعه کنند.