آیین رونمایی از مجموعه کتاب ‌های مهارتهای طلبگی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آئین رونمایی از مجموعه «مهارت‌ های طلبگی» با حضور آیت الله علی اکبر رشاد “رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران”، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری “مدیر حوزه علمیه استان تهران”، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر سهرابی “سردبیر ماهنامه حاشیه”و محمدرضا یقینی “مدیرعامل کانون اندیشه جوان”، در حاشیۀ نشست هم اندیشی طلاب نخبه استان تهران، روز چهارشنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۱تا ۱۳ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار ‌شد.

آیت الله رشاد با بیان این مطلب که مجموعه مهارت ‌های طلبگی ۵۰ جلد را شامل می‌ شود گفت: شاید در ابتدا مأموریت پژوهشگاه و کانون اندیشه جوان و مرکز پژوهش ‌های جوان که بعداً تأسیس شد، کار برای طلاب نبود، ولی در ادامه دیدیم همانطور که ما برای دانشجو باید کار کنیم، در مؤسسات وابسته به پژوهشگاه برای طلبه ها هم ضروری است که کار ‌کنیم؛ یکی از کارها همین مجموعه است، در این طرح ۵۰ دفتر طراحی شد و به نویسندگان توانمندی سپرده شد. تا امروز هم ۱۱ جلد از آن منتشر شده است و چند جلد هم در شرف چاپ است؛ بقیه نیز در دست تولید است. همچنین بعضی از مسائل نیز در ماهنامه حاشیه بدان ‌ها پرداخته شده است.

ایشان همچنین ناظر به سخنان برخی از طلاب در خصوص ضرورت تحول حوزه‌ های علمیه و افزودن برخی از دروس و برنامه ‌های جنبی، از وجود چنین دغدغه‌ ها و مطالباتی در میان طلبه‌ های جوان اظهار خرسندی کرد و بر پیگیری مجدانه این خواسته ‌ها تأکید ورزید.

رئیس حوزه‌ های علمیه تهران در ادامه با یادآوری تشرفش در سال اول و دوم دروس مقام معظم رهبری به محضر ایشان گفت: اول سال تحصیلی، در آغاز درس، حضرت آقا بحثی را مطرح کردند که در آن ۱۶ اصل را برای تحول حوزه مشخص کردند؛ حرف‌ هایی که ما چندین سال است از ایشان می شنویم. آیت‌الله رشاد در توضیح این مطلب افزود: سال ۱۳۶۳ به همراه طلبه ‌های حوزه امام رضا(ع)خدمت ایشان در ریاست جمهوری رسیدیم. آن موقع ما عرایض بنده را که قبلاً به صورت گزارشی خدمت ایشان ارائه داده بودم، به همراه فرمایش ایشان درباره حوزه، به صورت یک کتاب چاپ کرده بودیم. در آن جلسه این کتاب را با عنوان ضرورت تحول در حوزه خدمت ایشان تقدیم کردیم. بنده بعد از آن جلسه خدمتشان رسیدم و گفتم شما نسخه کاملی را برای تحول حوزه پیچیدید. مخاطب شما در این سخنان و در این ۱۶ بند چه کسانی بودند؟ ایشان فرمودند من این حرف ‌ها را میزنم که در فضا پخش بشود تا فرهنگ شود. بعد از ده، پانزده سال که از آن جلسه گذشت، ایشان در دیدارهای دیگری با طلاب، پس از سوال از اینکه در این فاصله زمانی چه کاری انجام شده است، به طلبه ‌ها فرمودند شما می توانید حوزه را متحول کنید و انشاالله این تحول اتفاق خواهد افتاد.

 

لازم به ذکر است مجموعه مهارت های طلبگی تا کنون در ۱۱ عنوان به چاپ رسیده که در زیر به این عناوین اشاره می شود.

۱. آیین طلبگی/ علی اصغر همتیان

۲. جلسه درس/ حسنعلی علی‌اکبریان

۳. مباحثه/ محمود مقدّمی

۴. برنامه‌ریزی تحصیلی/ حسین خنیفر

۵. پاسخ به شبهه و پرسش/ حسین سوزنچی

۶. تبلیغ مجازی/ حسین سلیمانی

۷. روش تدریس/ رمضان‌علی تبارفیروزجانی

۸. دوران عقد/ هادی حسین خانی

۹. همسرداری/ سیدجعفر علوی

۱۰. فعالیت سیاسی/ سید سجاد ایزدهی

۱۱. رازهای نماز (بازنگاری سرّالصلات حضرت امام خمینی(ره)/ رضا حق‌پناه

گفتنی است، آئین رونمایی از مجموعه «مهارت‌ های طلبگی» با حضور آیت الله علی اکبر رشاد “رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران”، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری “مدیر حوزه علمیه استان تهران”، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر سهرابی “سردبیر ماهنامه حاشیه”و محمدرضا یقینی “مدیرعامل کانون اندیشه جوان”، در حاشیۀ نشست هم اندیشی طلاب نخبه استان تهران، روز چهارشنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۱تا ۱۳ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار ‌شد.