کتاب “چند یادداشت تئوریک”

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به همت انتشارات پژوهشگاه، کتاب “چند یادداشت تئوریک مؤلف”به قلم شهریار زرشناس منتشر شد.

در این کتاب با چیدمان مجموعه ای از یادداشت ها و مقالات که عمدتاً به قلمرو مباحث فلسفی و اقتصاد سیاسی تعلق دارد، تلاش نموده است این یادداشت های تئوریک برای دانشجویان و نیز کلیه علاقمندان به فلسفه و علوم اجتماعی، سودمند باشد. در این مسیر مؤلف یازده یادداشت به مخاطبان ارائه کرده است.

در یادداشت های اول و دوم، موضوع روح تاریخ و نسبت آن با فلسفه و معانی و مراتب عقل مورد بررسی قرار گرفته است.

در یادداشت های سوم، چهارم و پنجم، نویسنده، سرمایه داری و عقلانیت مدرن، مدرنیته را با نگاهی به اندیشه و وضعیت پست مدرن و گرایش های فکری چون: مارتین هیدگر، مکتب فرانکفورت، میشل فوکو و … مورد نقد جدی قرار داده است.

در یادداشت ششم، سه یادداشت کوتاه درباره نیچه، داستایوفسکی و هیدگر با تأکید بر موضوع نیهیلیسم و نیست انگاری مورد توجه نگارنده بوده است.

در یادداشت هفتم، محقق به تشریح واژه هایی چون: اومانیسم، مدرنیته، بورژوازی و… پرداخته است.

در یادداشت های هشتم و نهم، موضوعاتی چون: انسان بورژوا و گادامر و انکار یقین دکارتی، برای مخاطب در نظر گرفته شده است.

در یادداشت دهم به موضوع سرمایه سالاری، تفاوت سرمایه و ثروت، و انباشت و تصرف گری پرداخته و در یادداشت پایانی ارتباط غرب زدگی شبه مدرن و انقلاب اسلامی مورد توجه محقق بوده است.

گفتنی است کتاب “چند یادداشت تئوریک”به قلم شهریار زرشناس منتشر شده و با قیمت ۱۵۰۰۰ تومان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که علاقمندان در صورت احتیاج به اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می توانند به نشانی : http://poiict.org/news/670مراجعه کنند.