کتاب “مکتب حکمی تهران و عرفان اسلامی” به چاپ رسید

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “مکتب حکمی تهران و عرفان اسلامی”بیستمین کتاب گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه است که توسط آقای محمود شیخ به چاپ رسید.

حوزه تهران یکی از برجسته ترین مراکز علمی شیعه در دوران معاصر و اصلی ترین مرکز مباحث حکمی در دوره قاجار و پس از آن است. حوزه تهران حکمای بزرگی چون مرحوم سید رضی لاریجانی، آقا محمدرضا قمشه‌ای، میرزای جلوه، آقا علی مدرس زنوزی، میرزا هاشم اشکوری، میرزا حسن کرمانشاهی، سید محمدکاظم عصار، میزار احمد آشتیانی، آیت‌الله رفیعی قزوینی، شیخ محمدحسین فاضل تونی، میرزا مهدی آشتیانی و آیت‌الله شاه‌آبادی را به خود دیده است؛ که در کنار حکمت اسلامی به مباحث عرفانی نیز توجه داشته‌اند. مباحث این کتاب، به بررسی ابعاد معنوی حوزه تهران و این دسته از حکما که با عنوان مکتب حکمی تهران شهره‌اند، می‌پردازد.

در این کتاب رجال معنوی حوزه تهران در قرون اخیر معرفی شده‌اند؛ زمینه‌های شکل‌گیری، تاریخچه و ابعاد عرفانی مکتب تهران و پس از آن آرای بزرگان این مکتب در عرفان نظری و عملی بررسی شده است.

کتاب “مکتب حکمی تهران و عرفان اسلامی” از سه فصل به شرح زیر تشکیل شده است:

فصل اول: حوزه تهران و معنویت

فصل دوم: ابعاد عرفانی مکتب حکمی تهران

فصل سوم: آرای حکمای تهران در عرفان اسلامی

کتاب “مکتب حکمی تهران و عرفان اسلامی” اثر آقای محمود شیخ،با قیمت ۲۹،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیعرضه گردیده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به وبگاه سازمان انتشاراتپژوهشگاه مراجعه نمایند.