کتاب سبک بالی و سبک باری

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کتاب “کتاب سبک بالی و سبک باری” اثر حسین سروقامت به کوشش مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه منتشر شد.

تحقیق مورد بررسی درصدد است تا با زبانی نو و جذاب، برخی خصوصیات اخلاقی عالمان دین را کهالگوهای جامعه به شمار می روند و زندگی آنان سرشار از صفات پسندیده و برای مردم هر دیاری دلچسب و دلنشین است، به نسل جوان بشناساند؛ این خصوصیات شاید در گوشه و کنار شنیده شده باشد، اما سبک نگارش این اثر به ویژه خصوصیت کاربردی آن به گونه ای است که می تواند به نوعی ذهن جوان را به خویش معطوف کند.
این نوشته دارای چهل موضوع می باشد که در زیر به برخی از موضوعات آن اشاره می شود:
ـ نمی خواهم مرجع شوم !
ـ از ایران تا واتیکان !
ـ عالم شهر اخلاق !
ـ دستی برای دستگیری !
ـ علاج واقعه پیش از وقوع !
ـ اجزای یک دنیای خوب !
ـ درسی از مردمک چشم !
ـ از خدا حیا نمی کنی !
ـ رمزگشایی از سخن انیشتن !
پاسخ دندان شکن !
ـ پس غیرت شما کو !
ـ یک حرف بس است !

اثر حاضر محصول تلاش گروه سنت های حوزوی و آداب طلبگی مرکز پژوهش های جوان است. این مجموعه شاخه ای از شاخسار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده که با گروه های علمی ((بینش و اندیشه))،((مطالعات فرهنگی و اجتماعی))،((نظام ها و مطالعات انقلاب اسلامی))،((اخلاق،تربیت و روان شناسی))،((سنت های حوزوی و آداب طلبگی)) و ((ادب و هنر)) به افق های پیشرو و گام های آن در عرصه فرهنگ جامعه اندیشیده و آثاری مفید به ثمر رسانده است.

در قسمتی از اشارات نویسنده آمده است:

این حکایات و روایات از میان صدها مطلب شنیدنی و خواندنی انتخاب شده اند تا نوعی آموزش غیر مستقیم، شیرین و جذاب را مطرح کنند.

تا به درک این محتوا کمک کنند که اگر سلمان را شناختی، اندکی به زوایای وجودی پیامبر(ص) دست یافته ای و اگر مالک اشتر را فهمیدی، قدری گوهر وجود علی(ع) را شناخته ای! و ذهن مخاطب را درگیر کنندکه اگر علما و دانشمندان مکتب اینها هستند، آورنده این مکتب کیست و اهل بیت(ع) او کیان اند. ومن اگر به انجام چنین امری توفیق یابم، گمان میکنم اندکی از مسولیت خویش را به انجام رسانده ام.

 

گفتنی است کتاب ” سبک بالی و سبک باری” اثر حسین سروقامتبا قیمت  ۸۰۰۰ تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به نشانیwww.poiict.orgمراجعه کنند