کتاب” روند تحصیلی حوزه “

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،  ” روند تحصیلی حوزه “با ارائه ((نقشه مسیر علمی)) بر آن است که طلاب سطح ۱ و ۲ و علاقمندان فراگیری علوم دینی را در برنامه ریزی تحصیلی و حرکت هدفمند و پرنشاط علمی یاری نماید. معرفی مقاطع تحصیلی حوزه، بیان توانمندی های طلبه پس از پایان هر مقطع تحصیلی، ارائه اطلاعات سودمند درباره علوم حوزوی، منبع شناسی کتب درسی و ذکر رشته های تخصصی حوزوی، از ویژگی های این اثر است. با اینکه به طور طبیعی ماهیت این کتاب اطلاع رسانی است، در موارد متعددی تحلیل و پژوهش، چاشنی مباحث توصیفی آن شده است.

این اثر به تازگی به قلمآقای محمدعلی مروجی طبسی، منتشر شده است.

عناوین این مجموعه در یک طبقه‌ بندی به فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده است و در طبقه ‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می ‏شود. ” روند تحصیلی حوزه ” دفتری از فصل علمی این مجموعه است.

این کتاب شامل پنج فصل به شرح زیر است.

فصل اول: دوره مقدمات

فصل دوم: سطح یک

فصل سوم: سطح دو

فصل چهارم: سطح سه

فصل پنجم: درس خارج

مروجی در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می نویسد:

یکی از امتیازات این اثر که آنرا از توصیفی بودن محض خارج می کند، اطلاعات مختصر و مفیدی است که درباره علوم رایج در حوزه، از زوایای مختلف در اختیار مخاطب میگذارد. این اطلاعات میتواند نمای کلی از این علوم را در ذهن مخاطب جای دهد و حتی زمینه را برای تعیین مسیر علمی تا حد زیادی فراهم سازد.

 

گفتنی است بیستمین جلد از مجموعه مهارتهای طلبگی با عنوان” روند تحصیلی حوزه “، به قلم محمدعلی مروجی طبسی، با قیمت ۹۰۰۰  تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه این کتاب میتوانند به نشانی www.poiict.irمراجعه کنند.