کتاب “درباره اخلاق تولید علم” به چاپ رسید

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “درباره اخلاق تولید علم” بیست و سومین کتاب گروه اخلاق پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه است که به قلم حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا جباران عضو هیات علمی این گروه به چاپ رسیده است.       

بحث از فواید اخلاق تولید علم بر نوع تلقی ما از اخلاق حرفه‌ای و پیش از آن بر انگاره ما از کارکردهای اخلاق مبتنی است. کسی که ماموریت اخلاق را منحصر در تنظیم روابط اجتماعی می‌بیند، ناچار اخلاق حرفه‌ای در هر شاخه و حرفه‌ای را برای تنظیم رابطه تولید کننده و مصرف کننده و انباشت تولیدات مفید می‌داند؛ ولی بر مبنای نظریه اسلامی فایده اصلی اخلاق اصلاح و تهذیب نفس آدمی است. بر این باور، فواید دیگری(جز اصلاح و تهذیب نفس) که بر رعایت اخلاق مترتب می‌شود همه از نوع نتایج دست دوم به شمار می‌روند.

با این رویکرد می‌توان گفت کسانی از اخلاق تولید علم بیشترین و اولین فایده را به دست می‌آورند که اصول اخلاقی مربوط به خویش را به کار می‌بندند.

کتاب “درباره اخلاق تولید علم” از دو بخش درآمد و گفت و گوها تشکیل شده است.

 

کتاب “درباره اخلاق تولید علم” به قلم حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا جباران،با قیمت ۲۹،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیعرضه گردیده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به وبگاه سازمان انتشاراتپژوهشگاه مراجعه نمایند.