کتاب “درآمدی بر مبادی و مبانی سلوک” به چاپ رسید

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “درآمدی بر مبادی و مبانی سلوک” از منظر قرآن و اهل بیت (ع) نوزدهمین کتاب گروه عرفان بوده که به قلم حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد به چاپ رسید.
این کتاب، از یک مقدمه، دو بخش و چهارده فصل تشکیل شده است. در بخش اول این مجموعه درباره مبادی سلوک عملی، چون ضرورت بحث از عرفان عملی اهـل بیت(ع) مفهوم‌شنـاسی، ویژگی‌های عرفان عملی اهل بیت(ع)، عرفـان عملـی، زمینه‌هـا، شرایـط و موانع سـلوک، شاخصـه‌ها و مولفه‌های سلوک عملی، مانند التزام عملی به شریعت (شریعت محوری)، اعتدال و میانـه‌روی، عقلانیت و خـردورزی، سیاست و بصیرت اجتماعی، سلـوک در صـراط مستقیـم و استقامت در سلوک، تخلیه و تحلیه، ریاضت معقول و مشروع و مراقبه بحث شده است.

در بخش دوم، به بحث درباره مبانی سلوک عملی در مکتب اهل بیت(ع)، چون توحید، یقین،احسان، ولایت و محبت اهل بیت(ع)، ضرورت امامت و ولایت در سیر و سلوک، ویژگی‌های رفتاری انسان کامل، استاد و معلم سلوکی و آسیب‌شناسی رابطه مرید و مرادی پرداخته شده است.

کتاب “درآمدی بر مبادی و مبانی سلوک” از دو بخش مبادی و مبانی تشکیل شده است.

کتاب “درآمدی بر مبادی و مبانی سلوک” اثر حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد، با قیمت ۲۸،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیعرضه گردیده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به وبگاه سازمان انتشاراتپژوهشگاه مراجعه نمایند.