چاپ چهارم کتاب “انقلاب اسلامی در بوته آزمون”

 به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “انقلاب اسلامی در بوته آزمون” جنگ نرم بیست ساله و فتنه ۸۸، اثر دکتر منوچهر محمدی، محقق گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه، به چاپ چهارم رسید.

حوادث و اتفاقات قبل و بعد از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری در ایران، در تاریخ سی ساله نظام جمهوری اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به یقین از حوادث و اتفاقاتی استثنایی و کم نظیر بوده است. برای کشوری که در طول این سه دهه و در شرایط سخت و حتی در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی تقریبا همه ساله یک انتخابات سراسری برگزار کرده و اجازه نداده است حتی یک روز هم وقفه و تاخیری در انجام انتخابات ایجاد شود و عموم آنها به آرامی و بدون ایجاد تنش و برخورد، برگزار شده‌اند. آنچه که در دوران انتخابات دهم ریاست جمهوری صورت گرفت همه را شگفت زده کرد.

در واقع چه کسی تصور می کرد کسانی چون موسوی وکروبی که سالیان طولانی در مسولیت‌های سطح بالای نظام قرار داشتند و خود بارها مجری انتخابات بودند و با سازوکار پیچیده و در عین حال مردمی آن آشنا بودند، قبل از اعلام نتیجه مدعی پیروزی گردیده و نتیجه خلاف آن را تقلب مسلم دانسته و از مردم بخواهند به خیابان‌ها ریخته و زمینه شورش، تخریب و تعدی به مال و جان مردم را فراهم کنند؟

چه کسی تصور می‌کرد که این آقایان در دام توطئه دشمنان قسم خورده انقلاب قرار گیرند و به عنوان بازیچه ای، دقیقا برنامه‌ها و توصیه‌های دشمنان را اجرا نمایند؟

چه کسی تصور می‌کرد که دشمن و یا دشمنان داخلی و خارجی دست اتحاد به یکدیگر داده و همه ظرفیت و توان خود را به کار گرفته تا با استفاده از این موقعیت در اجرای پروژه انقلاب‌های رنگین نسبت به براندازی نظام جمهوری اسلامی، اقدام و یا حداقل به نوعی استحاله نظام دست یابند؟

همه این پرسش‌ها و شگفتی‌ها ما را به این نقطه می‌رساند که آنچه اتفاق افتاد، نمی‌توانست حاصل یک حرکت خودجوش، ناگهانی و بدون طراحی قبلی باشد، بلکه حاصل یک برنامه‌ریزی درازمدت، طولانی و نتیجه کار عمیق اتاق‌های فکر و درهم تنیده دشمن بوده است و می‌طلبد که بر اساس این پیش فرض، پژوهشی عمیق و همه جانبه صورت داده تا چرایی و چگونگی این ماجرا را دریافته و در نهایت، علل ناکامی دشمنان و توفیق انقلاب اسلامی در این آزمون و عبور موفقیت آمیز از آن روشن شود.

چاپ چهارم کتاب “انقلاب اسلامی در بوته آزمون” از هفت فصل به شرح زیر تشکیل شده است:

فصل اول: کلیات

فصل دوم: سیاست ها و راهبردهای دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ نرم بیست ساله

فصل سوم: عملی کردن اهداف و راهبردهای جنگ نرم دشمن در ایران (بومی سازی)

فصل چهارم: کارنامه شخصیت های سیاسی تأثیرگذار در جنگ نرم و فتنه ۸۸

فصل پنجم: جریان های سیاسی تأثیرگذار

فصل ششم: نقش ولایت و امت در مدیریت بحران و ختم غائله

فصل هفتم: جمع بندی و نتیجه گیری کلی

چاپ چهارم کتاب “انقلاب اسلامی در بوته آزمون” اثر دکتر منوچهر محمدی، با قیمت ۴۰،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیعرضه گردیده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه مراجعه نمایند.