همایش ملی فلسفه اخلاق برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر امیر غنوی دبیر علمی همایش ملی فلسفه اخلاق صبح امروز در کنفرانس خبری این همایش که در سالن جلسات پژوهشگاه در شهر مقدس قم برگزار شد، ضمن اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: همایش ملی فلسفه اخلاق و نکوداشت مقام علمی و اخلاقی حضرت آیت الله العظمی مجتبی تهرانی(ره) با همکاری دستگاه های علمی و حضور و سخنرانی چهره های علمی و صاحبنظران این حوزه در قم برگزار خواهد شد.

غنوی افزود: در این همایش از ارائه پیام تصویری حضرت آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی بهره خواهیم برد. همچنین حضرات آیات حسن رمضانی رییس انجمن اخلاق اسلامی حوزه علمیه قم، علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ  اندیشه اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین یدالله یزدان پناه صاحبنظر و استاد اخلاق حوزه های علمیه ایراد سخنرانی خواهند داشت.

دبیر علمی همایش ملی فلسفه اخلاق همچنین ادامه داد: تنی چند از صاحب نظران و صاحبان مقالات که مقاله آنها از سوی دبیرخانه همایش دریافت شده و مورد ارزیابی قرار گرفته است به عنوان مقالات برتر در روز برگزاری همایش ارائه خواهند شد.

حجت الاسلام امیر غنوی با بیان اینکه این همایش در صدد آن است تا با برگزاری بیش از ده نشست علمی تخصصی و فراهم آوردن صد و ده مقاله علمی حرکتی نو و تاثیر گذار را در حوزه اندیشه اضافه کند افزود: عصر روز پنج شنبه ۸ بهمن ماه این همایش با حضور علاقمندان، به صورت ویژه ای در شهر مقدس قم برگزار شده و به ارائه و تقدیر از صاحبان مقالات خواهد پرداخت. همچنین کمیسیون های تخصصی همایش نیز صبح پنج شنبه به صورت مجزا با حضور نویسندگان مقالات برگزار خواهد شد.

گفتنی است رونمایی از مجموعه مجلدات اخلاق الهی،  مجموعه مقالات فلسفه اخلاق و تقدیر از صاحبان مقالات برتر از دیگر برنامه های این همایش ملی خواهد بود.

لازم به ذکر است این همایش علمی عصر پنج شنبه ۸ بهمن ماه جاری از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و دانش پژوهان در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به آدرس: قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار خواهد شد.

 

حضور علاقمندان در این همایش بلامانع است.