مجموعه کتاب‌های از «نگاه نبوی(ص)» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به همت مرکز پژوهش های جوان و نشر معارف مجموعه کتاب های از «نگاه نبوی(ص)» منتشر شد.

جرقه اولیه شکل گیری طرح «از نگاه نبوی(ص)» از سال ۱۳۸۵و همزمان با سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به نام سال پیامبر اعظم(ص) مزین گردید، زده شد. به یمن ۲۳ سال دوران نبوت پیامبر اکرم(ص) این طرح در قالب ۲۳ دفتر تنظیم و منتشر شد.

عناوین این ۲۳ دفتر عبارتند از:

«معنا و هدف زندگی»، «فلسفه اخلاق»، «سیمای انسان»، «پندهای عرفانی»، «عشق و محبت»، «اخلاص»، «خانواده»، «رفاه گستری»، «بیداری»، «مسجد»، «شادمانی»، «شعر و شاعری»، «اقتصاد»، «حقوق مردم در حکومت»، «مدارا و خشونت»، «حکومت»، «رفتار با مخالفان»، «مدیریت فرهنگی»، «جنگ»، «تمدن»، «اهل کتاب»، «زنان» و «دیپلماسی و رفتار سیاسی»

در این عناوین موضوعات متنوعی در عرصه‌های اعتقادی، معرفتی، عرفانی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، ادبی، حقوق، سیاسی و … از نظرگاه نبی مکرم اسلام(ص) بررسی شده است و سعی شده تا دریچه‌ ای نو، حیات بخش و جهت دهنده بر روی دیدگان جوانان گشوده شود.

علاقمندان  برای تهیه این مجموعه از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، می‌توانند به غرفه کانون اندیشه جوان واقع در شبستان اصلی، راهروی شماره ۱۵، غرفه شماره ۲ مراجعه نمایند.