راز بندگی منتشر شد

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “راز بندگی” به همت گروه سنت‌های حوزوی و آداب طلبگی مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه منتشر شد.

“راز بندگی” اقتباسی نو از اسرار نماز آیت الله میرزا جواد ملکی تبریزی بوده که تازگی به زیور طبع آراسته شده است.

لقاء و دیدار خداوند امری ممکن، مطلوب و دوست داشتنی است؛ البته راهی است طولانی که مرکبی راهوار می‌طلبد. این مرکب راهوار و بُراق اهل دل برای رسیدن به مقامات معنوی و حضور در پیشگاه خداوند، چیزی نیست جز نماز. نماز مراتبی دارد و هر مرتبه از آن اثری متناسب با آن مرحله: از جلوگیری از فحشا و منکر ظاهری تا کشف تام حقایق برای واصلان قرب الهی. یکی از عارفان معاصر به بیان این رمز و رازها پرداخته که کتاب حاضر، ترجمه روان و فشرده از آن اثر است.

عناوین مجموعه مهارت‌های طلبگی در یک طبقه‌بندی به مسایل فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده است و در طبقه‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می‏شود. “راز بندگی”دفتری از فصل اخلاقی این مجموعه است.

این کتاب شامل دو فصل به شرح زیر می باشد.

فصل اول: طهارت

فصل دوم: نماز

محدثیدر بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می‌نویسد:

نماز رمز و راز و درس‌ها و عبرت‌هایی دارد که جز با شناختن آنها، اثر مطلوب نمی‌بخشد. در آیات قرآن و در روایات فراوان، به اسرار معنوی نماز و حرکات و اعمال آن اشاره شده است. علمای وارسته اسلام نیز از دیرباز، برای تبیین و تشریح این اسرار و گشودن رازها و پرده برداشتن از چهره باطنی نماز، کتاب‌های مختلفی در سطوح گوناگون تالیف کرده‎‌اند.

 

بیست و یکمین جلد از مجموعه مهارتهای طلبگی با عنوان”راز بندگی”،به قلم جواد محدثی، با قیمت ۶۰۰۰تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می‌توانند به‌ وبگاه کانون اندیشه جوانیا سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیمراجعه نمایند.