تفسیر تنزیلی به ‌ترتیب نزول برای دومین بار به چاپ رسید

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب “تفسیر تنزیلی به ‌ترتیب نزول” چهاردهمین کتاب گروه قرآن‌پژوهی پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه، برای اولین بار در سال ۱۳۹۲ منتشر که به تازگی به چاپ دوم خود رسیده است.

“تفسیر تنزیلی به‌ ترتیب نزول”به نحوه تفسیر قرآن به ترتیب نزول آیات پرداخته و به قلم حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور عضو هیأت علمی گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه در پنج فصل به شرح زیر تدوین یافته است.

فصل اول:  کلیات

فصل دوم:مبانی

فصل سوم: اصول تفسیر تنزیلی

فصل چهارم: قواید تفسیر به ترتیب نزول آیات

فصل پنجم: فواید تفسیر تنزیلی

بهجت‌پوردر بخشی از مقدمه‌ی کتاب خود چنین نوشته است:

“چون تفسیر قرآن علمی روش‌مند است، مسلمانان همواره از از ورود به تفسیرهای غیرمنضبط و تفسیر به رأی، که زمینه‌ی تحریف معنوی قرآن را فراهم می‌کند، برحذر شده‌اند. صاحبان سبک‌های تفسیر برای توضیح مبانی، اصول و روش‌های تفسیر در قالب مقدمات تفسیرهای خود یا در قالب مباحث علوم قرآن به مباحث نظری سبک‌های تفسیری توجه کرده‌اند. نگارندگان تفسیر به ترتیب نزول نیز از این قاعده پیروی کرده‌اند، اما نوشته‌ای تفصیلی، جامع و شامل همه مباحث نظری مرتبط با این سبک، به‌رشته‌ی تحریر در نیامده است.”

 

چاپ دوم کتاب “تفسیر تنزیلی به ‌ترتیب نزول”اثر حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، با قیمت ۳۰،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به‌ وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیمراجعه نمایند.