آیین رونمایی از کتاب “فلسفه فیلم”

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در حاشیه بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب در شهر آفتاب آیین رونمایی از کتاب “فلسفه فیلم” اثر دکتر احمد رضا معتمدی عضو هیأت علمی گروه ادبیات اندیشه پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه برگزار می شود.

در این مراسم که قرار است روز یکشنبه مورخه ۱۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۴ الی ۱۵ در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهر آفتاب سالن یاس برگزار گردد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسرو پناه (رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) و آقایان محمدرضا اصلانی (کارگردان، مستندساز مولف) و بهروز افخمی (کارگردان و مدرس دانشگاه)، به همراه آقای دکتر احمدرضا معتمدی (مؤلف کتاب فلسفه فیلم) حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است این مراسم به همراه بحث و گفتگو پیرامون اثر فلسفه فیلم و رویکردهای فلسفی به مقوله فیلم و سینما بوده و در انتهای این نشست از کتاب دکتر معتمدی رونمایی خواهد شد.

“فلسفه فیلم” دانش ‌پژوهشی است مستقل که در تقسیم‌ بندی ‌های فلسفه مضاف، ذیل فلسفه امور و حقایق طبقه ‌بندی می ‌شود، که بالذات چیستی ‌شناسی فیلم را مد نظر قرار داده است و نه فلسفه علوم که ساختار دانش ‌های شکل‌ گرفته حول و حوش موضوع فلسفه مضاف را تحت بررسی قرار می ‌دهد، و با حوزه فلسفه و فیلم که یک معرفت بینا رشته ‌ای میان دو حوزه مستقل و مجزای فلسفه- فیلم و معطوف به کاوش نسبت میان آن دو است تفاوت بنیادین دارد.

 

گفتنی است آیین رونمایی از کتاب “فلسفه فیلم” روز یکشنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۴ الی ۱۵ در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهر آفتاب سالن یاس برگزار می شود.

حضور کلیه علاقمندان در این مراسم بلامانع است.