آیین رونمایی از کتاب “خوانشی نقادانه از آثار رضا امیرخانی”

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به همت کانون اندیشه پژوهشگاه دربیست و نهمین نمایشگاه کتاب در شهر آفتابآیین رونمایی از کتاب “خوانشی نقادانه از آثار رضا امیرخانی” روز شنبه مورخ ۱۸ اردیبهشت ماه با حضور رضا امیرخانی، میثم امیری، مهدی قزلی، حامد صلاحی، حسن شاهنگی، برگزار می ‌شود.

بنا بر این گزارش، کتاب «خوانشی نقادانه از آثار رضا امیرخانی» در قالب مجموعه میزگرد، ماحصل پنج نشست تخصصی صاحب نظران ادبیات اندیشه (آقایان احمد شاکری، مرحوم حسین عمید، مجید پورولی کلشتری، محمد قاسمی‌ پور، حامد صلاحی، مهدی بوستانی، علیرضا سمیعی، علیرضا فتاح، محمدرضا صادقی، مرتضی کاردر، سیاوش ایمانی، میثم امیری، محمد قائم خانی، محمد گل رونیا، فردین آرش، سید رسول پیره و خانم مرضیه آتشی ‌پور) است که به کوشش محمد حسن شاهنگی تدوین گردیده است.

دراین نشست ‌‌ها، تلاش بر آن بوده است تا نقدی به اندوخته ‌‌ها، آموخته ‌‌ها و تجربه‌‌ های زیستی رضا امیرخانی زده شود و از منظرها و دریچه‌‌ های گوناگون ابعاد آثار وی تماشا و داوری شود. در این مجموعه پس از بررسی ویژگی‌ های شخصیتی و خصایص عمومی نثر امیرخانی، بررسی دو موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد؛ اول اینکه مواضع تجربه نگاری در آثار امیرخانی کجاست و چه ویژگی ‌هایی دارد و دوم اینکه امیرخانی به دوگانه سنت و مدرنیته چگونه می ‌نگرد و رابطه میان این دو را اساساً از چه جنسی تعریف می‌کند.

کتاب فوق با مقدمه ‌های جداگانه‌ای از آقایان دکتر محمدرضا سنگری و احمد شاکری منتشر شده است.

این تحقیق شامل یک پیش نشست و چهار نشست به شرح زیر است.

پیش نشست: چرا رضا امیر خانی؟

نشست اول: شخصیت ‌شناسی رضا امیرخانی

نشست دوم: ویژگی ‌های نثر رضا امیرخانی

نشست سوم: سنت و مدرنیته در آثار رضا امیرخانی

نشست چهارم: تجربه ‌نگاری در آثار رضا امیرخانی

 

گفتنی است آیین رونمایی از کتاب “خوانشی نقادانه از آثار رضا امیرخانی”روز شنبه مورخ ۱۸ اردیبیهشت ماه از ساعت ۱۷تا ۱۹ در محل نمایشگاه بین المللی کتاب واقع در شهرآفتاب، سالن یاس با حضور آقایان رضا امیرخانی، میثم امیری، مهدی قزلی، حامد صلاحی، محمدحسن شاهنگی، محمدرضا وحیدزاده، و دیگر نویسندگان برقرار خواهد شد.

حضور علاقمندان در این مراسم بلامانع است.